با ما همراه باشید

قرچک

فرماندار شهرستان قرچک: آب سد ماملو طی چند ماه آینده وارد مدار می‌شود

فرماندار شهرستان قرچک گفت : رشد جمعیت، بحران بیکاری در سطح شهرستان را نیز به‌دنبال دارد و علی‌رغم اینکه نرخ بیکاری در کل کشور قابل رویت است اما میزان آن در شهرستان قرچک بیش از متوسط کشوری است.

صادقی در ارتباط با رشد جمعیت در شهرستان قرچک مطرح کرد: نرخ رشد جمعیت در طی سال‌های گذشته در شهرستان قرچک بالای 8 درصد بوده است و این مهم نیازمند زیرساخت‌های لازم است و امیدواریم این موضوع توسط دولت پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه کارهای زیادی نیز در این شهرستان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تلاش‌های زیادی که در این شهرستان شده است ولی طبیعی است که این اقدامات و امکاناتی که فراهم شده است با توجه به نرخ رشد جمعیت جوابگوی نیاز مردم نیست.

صادقی نزدیکی قرچک به پایتخت را یکی از عوامل حجم بالای جمعیت در این شهرستان عنوان کرد و گفت: به‌دلیل فاصله اندک قرچک با شهر تهران متاسفانه این شهرستان را به خوابگاه نیروی کار پایتخت مبدل کرده است و به دلیل اینکه این شهرستان صنعت قوی ندارد اکثراً افراد از این شهرستان به عنوان خوابگاه استفاده می‌کنند و روزانه در شهر تهران، شهرستان ری و پاکدشت کار می‌کنند و شب‌ها به قرچک بازگشته و از اینجا به‌عنوان خوابگاه استفاده می‌کنند.

وعده آبفا برای رفع مشکل آب شهرک صنعتی قرچک طی 4 ماه آینده

فرماندار شهرستان قرچک با تاکید بر اینکه خوشبختانه طی سالیان گذشته شهرک صنعتی در این شهرستان پیش‌بینی شده است، گفت: به‌دلیل قرار گرفتن این شهرستان در دشت ورامین و برداشت‌های بی‌رویه‌ای که طی سالیان گذشته از منابع آب زیرزمینی شده است شهرک صنعتی این شهرستان با بحران آب روبرو است و استخراج آب در 180 متری زیر زمین امکان‌پذیر است که این موضوع هیچ صرفه اقتصادی ندارد و این شهرک با مشکل آب روبرو شده است.

صادقی افزود: خوشبختانه طی سال‌های گذشته دولت تمهیداتی برای تامین آب شرب شهرستان قرچک اندیشیده است و شرکت آب و فاضلاب قول داده است که تا چهار ماه آینده آب تخصیص یافته به این شهرستان از محل سد ماملو وارد مدار و به این شهرستان منتقل شود که اگر این مهم اتفاق بیفتد مشکل آب شرب قرچک رفع می‌شود.

شهرک صنعتی قرچک ظرفیت ارزشمندی است

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به نیاز فراوان شهرک صنعتی قرچک به آب با همکاری شرکت آب و فاضلاب بخشی از آب تخصیص یافته به قرچک از محل سد ماملو به این شهرک داده می‌شود.

صادقی گفت: با توجه به اینکه متقاضیان شهرک‌های صنعتی استان تهران اشباع شده است، شهرک صنعتی قرچک ظرفیت خوبی برای این شهرستان است.

فاضلاب مشکل عظیم شهروندان قرچک

فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به عدم نفوذ‌پذیری زمین این شهرستان عنوان کرد: مشکل عظیمی که شهروندان دارند بحث فاضلاب شهر است. شهر قرچک روی یک بستر سنگی بنا شده و آبی که در واقع مردم استفاده می‌کنند جذب زمین نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه اکثر مزارع و درختان شهرستان قرچک به دلیل مشکل فاضلاب خشک شده است.

پیگیری راهکارهای رفع مشکل فاضلاب

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک گفت: متاسفانه اعتباری که دولت برای موضوع فاضلاب تخصیص می‌دهد کافی نیست. سالانه 6 میلیارد تومان برای این موضوع به شهرستان تخصیص داده می‌شود که با این میزان می‌توان سالانه هزار متر شبکه فاضلاب احداث شود.

صادقی گفت: خوشبختانه بر اساس قانونی که مجلس شورای اسلامی به تصویب رسانده است این امکان فراهم شده است که در این بخش می‌توان از توان سرمایه‌گذاران بهره گرفت و به همین دلیل ما در تلاش هستیم که از سرمایه‌گذارانی که آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند دعوت کنیم که در راستای این موضوع که برای شهروندان قرچک جنبه حیاتی دارد گام برداشته و آن را اجرایی کنند.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.