با ما همراه باشید

اتاق خبر

توجه بیش از پیش به روستاها از اولویت های بخشداری مرکزی ورامین

خبر استان: بخشدار مرکزی شهرستان ورامین گفت: اهمیت به روستاها از اولویت های این بخشداری طی ماه های گذشته بوده و در دولت تدبیر و امید، توجه دوچندانی به پیشرفت روستاها شده است.

صبح پنج شنبه ۱۴ مرداد ۹۵ نخستین سفر روستایی در حوزه بخش مرکزی و دومین سفر روستایی در شهرستان ورامین با حضور محمدرضا یوسفی فرماندار، مصطفی حیدری بخشدار مرکزی، مجتبی بوربور، رضا کارخانه و فرامرز تاجیک معاونان برنامه ریزی، عمرانی و سیاسی فرمانداری به همراه جمعی از رؤسای برخی ادارات شهرستان ورامین به مقصد روستای کلاته ورامین انجام شد.

بازدید کلاته ۱

در ابتدای این بازدید و بررسی مشکلات این روستا در مسجد امام حسین(ع)، قاسم مرادی دهیار کلاته با اشاره به عملکرد مناسب بخشداری مرکزی ورامین طی ماه های گذشته، از زحمات مسئولان مربوطه تقدیر و تشکر کرد و خواستار رسیدگی به برخی مشکلات قدیمی در این روستا شد.

بخشدار مرکزی شهرستان ورامین نیز در این سفر گفت: تاکنون اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در روستای کلاته هزینه شده است که از اهم آن ها می توان به ۷۰۰۰ متر مربع آسفالت، ۱۳۷۳ متر جدول گذاری و احداث خانه بهداشت اشاره کرد.
مصطفی حیدری افزود: پیگیری صدور سندهای اهالی و به خصوص کشاورزان از دیگر فعالیت های انجام شده در این روستا محسوب می شود که بیش از ۸۰ درصد مشکلات مربوط به اسناد مالکیت در این روستا مرتفع شده است.

بازدید کلاته ۲۰

وی با اشاره به این که یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید، ثبات امنیت در کشور بوده، اظهار داشت: در دولت یازدهم توجه مناسبی به روستاها شده است که این مسئله به وضوح در  ورامین قابل رویت است و ما شاهد پیشرفت روز افزون روستاها در منطقه هستیم چرا که توجه به ارتقای روستاها از اولویت های بخشداری مرکزی شهرستان طی ماه های اخیر بوده است.

در ادامه این سفر و بررسی مشکلات، معتمدان محلی به برخی مشکلات این روستا اعم از عدم دسترسی برخی اهالی به خط تلفن ثابت، مشکلات مربوط به طرح هادی روستا و مسکن روستاییان، زمین های اوقافی و همچنین ایجاد زمین فوتسال پرداخته شد که مدیران و معاونان ادارات مربوطه در خصوص این مشکلات و راه حل های آنها توضیحاتی به فرماندار و بخشدار مرکزی ورامین ارائه کردند.

بازدید کلاته ۲۸

فرماندار شهرستان ورامین نیز در این سفر، بر تسریع در حل مشکلات باقی مانده تأکید کرد و خواستار رسیدگی فوری به مشکلات مطرح شد.

محمدرضا یوسفی در ادامه، با بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی روستای کلاته، در جریان روند پروژه‌های این روستا نیز قرار گرفت.
گفتنی است، روستای کلاته دارای ۴۳۰ خانوار و جمعیتی بالغ‌ بر ۲۰۰۰ نفر شامل ۱۳۰۰ نفر رسمی و ۷۰۰ نفر مهاجر است که از روستاهای واقع در بخش مرکزی شهرستان ورامین محسوب می شود.

گزارش: مجید میثمی

عکس: علیرضا مهدی زاده

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.