با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز عمليات جمع آوري متكديان تهران از روز شنبه

خبر استان: عمليات جمع آوري متكديان تهران درنشست قرارگاه جمع آوري متكديان و جذب كودكان بي سرپرست با حمايت استاندار تهران كليد خورد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران ، نشست برنامه ريزي طرح جمع آوري متكديان تهران به رياست استاندار تهران و با حضور فرماندار تهران و مسئولان بهزيستي، نيروي انتظامي، دانشگاه هاي علوم پزشكي و شهرداري تهران برگزار شد.
عيسي فرهادي،فرماندار تهران در حاشيه نشست به خبرنگار ما گفت: فرمانداري تهران با حمايت استاندار ،شهرداري ،بهزيستي ،دستگاه قضايي  نيروي انتظامي و دانشگاه هاي علوم پزشكي در ساختن تهران عاري از متكدي مصمم است.
وي افزود: براساس اقداماتي كارشناسي  طي روزها و ماه هاي گذشته،گدايان و سر تيم متكديان تهران  مشخص شده اند و برنامه ريزي براي غربالگري آنها به كمك شهرداري و بهزيستي فراهم شده است.
فرهادي با بيان اينكه اجراي عمليات جمع آوري متكديان تهران از روز شنبه با همكاري و حمايت مردم آغاز مي شود عنوان كرد: مردم بدانند كه گدايان تهران براساس بررسي ها بين سه تا سي ميليون تومان درآمد دارند و شبكه هاي مختلف از آنها بيگاري كشيده و سود به جيب مي زنند.
فرماندار تهران ادامه داد:بهترين كمك مردم  به متكديان عدم كمك به آنها است و مراكزي همچون موسسات خيريه ،بهزيستي و كميته امداد براي حمايت از نيازمندان واقعي وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه در اين طرح، متكديان نيازمند شناسايي شده و تحت پوشش نهادهاي حمايتي قرار مي گيرند گفت: بعد از غربالگري عده اي از متكديان در اختيار شهرداري و اتباع بيگانه نیز در اختيار اداره اتباع قرار مي گيرند.
به گفته فرماندار تهران؛ سرشبكه گدايان نيز از  سه ماه تا دوسال حبس  شده  اموال آنها بازگردانده مي شود.
فرهادي با بيان اينكه اين قرارگاه روزانه كار خود را انجام مي دهد تاكيد كرد:استاندار تهران در جمع آوري متكديان مصمم است  و تاكيد دارند در هنگام جمع آوري حرمت ها حفظ شود

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.