با ما همراه باشید

اتاق خبر

کتابخانه الکترونیک شهرداری باقرشهر راه‌اندازی شد

خبر استان: مسئول فناوری اطلاعات شهرداری باقرشهر از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در این مجموعه خبر داد.

به روابط‌عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر، فاطمه میرزانژاد از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در این مجموعه خبر داد.

وی با یادآوری برخی از مشکلات کاربران در دسترسی به منابع سنتی کتابخانه‌ای گفت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید، راهکارهای بسیار مناسبی برای بهبود و تسهیل و دسترسی به منابع علمی و تحقیقاتی ایجاد شده که بارزترین آن‌ها کتابخانه دیجیتال است.

مسؤول فناوری اطلاعات شهرداری باقرشهر گفت: با استفاده از خدمات کتابخانه الکترونیک، کاربر می‌تواند در چارچوب مشخص به منابع مورد نیاز خود در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت دسترسی پیدا کند و صفحات مورد نظر را یافته و آن را مطالعه کند.

وی عنوان کرد: کتابخانه الکترونیک مجهز به نرم‌افزار جامع کتابداری است که به روی سیستم‌های ویندوز و لینکوس قابل اجرا بوده که در طراحی این نرم‌افزار از چارچوب‌هایی استفاد شده که با حداقل تجهیزات سخت‌افزاری هم قابل اجرا است.

میرزانژاد با بیان برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزار راهکاری است برای سهولت و توسعه دسترسی به منابع علمی و تحقیقاتی از طریق سازماندهی اطلاعات که دارای قابلیت سازمان‌دهی انواع اسناد از قبیل کتاب، مقاله، گزارش، پایان‌نامه و …با استفاده از فیلدهای استاندارد است، همچنین مدیریت یکپارچه چندین واحد کتابخانه را در برمی‌گیرد که امکان فعالیت مستقل در فرایند عضوگیری و امانت را به کاربران می‌دهد.

وی با بیان این‌که امکان جست‌وجوی پیشرفته و ساده به طور همزمان برای کاربران فراهم شده است، یادآور شد: با این نرم‌افزار کتابداران می‌توانند از طریق موضوع، ناشر و نویسنده لینک‌دهی به مدارک یکدیگر داشته باشند تا دسترسی آسان‌تر صورت گیرد.

مسؤول فناوری اطلاعات شهرداری باقرشهر با اعلام این‌که عموم شهروندان می‌توانند در کنار استفاده از کتابخانه تخصصی عطر یاس شهرداری باقرشهر از این نرم‌افزار جامع هم استفاده کنند، تصریح کرد: امید است که با راه‌اندازی کتابخانه الکترونیک و تمهیدات اندیشیده شده شاهد استقبال روز افزون از کتاب و کتابخوانی باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.