با ما همراه باشید

اتاق خبر

افزایش 30 درصدی خرید گندم از کشاورزان ورامین

خبر استان: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان دشت ورامین امسال در مقایسه با پارسال بیش از 30 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،رییس اداره غله شهرستان های جنوب شرق استان تهران درمصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای خرداد آغاز شده است گفت : تا کنون بیش از 61 هزارتن گندم به  سه مرکزسیلوی ورامین ، کارخانه صنایع آرد ورامین و سیلوی پاکدشت تحویل داده شده است.
محمد گلدستانی افزود: از این میزان گندم خریداری شده ، 18 هزار تن گندم به سیلوی ورامین ، 13 هزار تن به کارخانه صنایع آرد این شهر ستان  و بیش از 30 هزار تن گندم نیز به سیلوی پاکدشت تحویل شده است.
وی میزان گندم خریداری شده در سال گذشته را حدود 48  هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال استقبال کشاورزان از طرح خرید تضمینی گندم باعث رشد میزان خرید گندم مازاد بر نیاز شده است.
رییس اداره غله شهرستان های جنوب شرق استان تهران با بیان اینکه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کماکان ادامه دارد افزود: قیمت مناسب خرید تضمینی گندم ، تعامل سازنده اداره غله با کشاورزان ، تحویل سریع گندم و پرداخت به موقع وجه گندم خریداری شده باعث شده تا کشاورزان استقبال بسیار خوبی از طرح خرید تضمینی گندم داشته باشند.
وی گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی با چهار و نیم درصد افت، 12 هزار و 705 ریال تعیین شده که این قیمت تا 12 هزار و 800 ریال نیز قابل افزایش است.
گلدستانی قیمت سال گذشته گندم معمولی را 11 هزار و 550 ریال اعلام کرد.
امسال بیش از 19 هزار هکتار از زمین های قابل کشت شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت زیر کشت گندم رفته بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.