با ما همراه باشید

اتاق خبر

بشار اسد: وضعیت سوریه با پایان بحران بهتراز گذشته خواهد شد

خبر استان : بیروت – ایرنا – « بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در دیدارهیاتی از سریانی های کاتولیک انطاکیه با تاکید به اینکه « بحرانی که ملت و سرزمین سوریه را فراگرفته است، باید پایان یابد»، گفت: بعداز پایان بحران، سوریه در مقایسه با گذشته در وضعیت بسیار بهتری قرار می گیرد.
[اسد: وضعیت سوریه با پایان بحران بهتراز گذشته خواهد شد]

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، در بیانیه دبیرخانه سریانی های کاتولیک انطاکیه آمده است که هیاتی متشکل از هشت اسقف و شخصیت مذهبی مسیحی به ریاست کاردینال مار اگناتیوس یوسف سوم یونان با رئیس جمهوری سوریه در دمشق دیدار و گفت وگو کرد.
دراین بیانیه آمده است که بشار اسد با تاکید به اینکه« ما به شهدا و پایداری ملت سوریه افتخار می کنیم»، اظهار داشت: سوری ها باید برادرانه و صادقانه در کنار هم قرار گیرند و شاهد آشتی ها و مصالحه ها در همه خاک سوریه باشیم.
رئیس جمهوری سوریه با تاکید به اینکه « تروریست های غریبه جائی در سوریه ندارند»، گفت که رنج های حلب عزیز باید پایان یابد.
وی بر ضرورت تلاش برای تثبیت حضور شهروندان سوری در خاک خودشان و تشویق سوری ها به بازگشت و مشارکت در ساختن سوریه بجای آوارگی و مهاجرت تاکید کرد.
اسد اظهارداشت: در سوریه که یک کشور متمدن مبتنی بر نظامی مدنی است و طائفه گرائی را نمی پذیرد، همه شهروندان باید از حقوق مساوی برخوردار باشند.
رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: خالی بودن کشورهای مشرق زمین از رکن مسیحی، آنها را فاقد ارزش و اهمیت می سازد.
در ادامه بیانیه دبیرخانه سریانی های کاتولیک انطاکیه آمده است که کاردینال مار اگناتیوس یوسف سوم یونان و همراهانش هم در این دیدار از تحمیل جنگی بیهوده به نام دموکراسی و به دست دشمنان انسانیت بر سوریه وملت مقاوم آن ابراز ناراحتی کردند.
این علمای مسیحی با بیان اینکه « توطئه گران علیه سوریه به کشورهائی در منطقه وابسته هستند که به اسم دین حقوق انسان ها را نقض می کنند»، تاکید کردند که این کشورها ، ملت های مستضعف را برای تحقق اهداف ماکیاولی خود زیر پا می گذارند و همچنان بر طبل خشونت و جنگ می کوبند.
منبع : ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.