با ما همراه باشید

اتاق خبر

دشمنی آمریکا با مذاکره حل نمی‌شود/مراکز صنفی به سالن مد تبدیل نشود

خبر استان: امام جمعه موقت ورامین گفت: اصناف متعهد و مومن و انقلابی اجازه ندهند مراکز صنفی به سالن مد و جلوه گری مانکن های متحرک تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به ضرورت اهمیت به نماز جماعت اظهار داشت: همسایگان مساجد باید بیشتر به حضور در نماز جماعت پایبند باشند و اصناف و کسبه در هنگام نماز جماعت، مغازه های خود را چند دقیقه تعطیل کرده و در این فریضه شرکت کنند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: برخی اصناف در نماز جماعت شرکت می کنند ولی مغازه ها را باز می گذارند و شاگرد و همکارشان مشغول کار هستند که این امر تعظیم شعائر محسوب نمی شود.

در ادارات و مدارس به نماز جماعت اهمیت بیشتری داده شود

وی ادامه داد: اصناف و کسبه باید به این امر یقین داشته باشند که آنچه به خاطر احترام به دستور خداوند و معصومین به دست می آورند، بسیار ارزشمند تر و سودمندتر است.

محمودی تأکید کرد: در ادارات و مدارس نیز باید به نماز جماعت اهمیت بیشتری داده شود و مدیران و پرسنل خود را مقید به حضور در نمازهای جماعت بدانند و بدون تردید، هر میزان که اهتمام بیشتری نسبت به برپایی نماز جماعت داشته باشیم، اجر و پاداش بیشتری را کسب خواهیم کرد.

شهدای موتلفه در تاریخ ایران و انقلاب جاودانه شدند

خطیب نماز جمعه ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل جهاد کشاورزی به فرمان امام راحل بیان داشت: به برکت تأسیس این نهاد پربرکت، خدمات ارزشمندی در عرصه کشاورزی صورت گرفت و امروز نیز قدم های موثری در این زمینه برداشته می شود که باید از فعالان این عرصه تشکر و قدردانی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران در ادامه به فرا رسیدن سالروز شهادت سربازان رشید اسلام و شهدای موتلفه اسلامی اشاره کرد و گفت: شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک نژاد، شهدای غیرتمندی بودند که پس از جریان کاپیتولاسیون و اعتراض امام و دستگیری و تبعیدشان به ترکیه، تصمیم به اعدام انقلابی سران رژیم گرفتند.

وی متذکر شد: آن ها مصمم بودند که در ابتدا شاه را نابود کنند ولی موفق نشدند و در نهایت حسنعلی منصور نخست وزیر وقت را هدف گرفتند و این جرثومه کثیف را اعدام انقلابی کردند و به خاطر این اقدام شجاعانه و انقلابی در سحرگاه ۲۶ خرداد در بیدادگاه های رژیم شاه به اعدام محکوم و برای همیشه در تاریخ ایران و انقلاب جاودانه شدند.

زندگی حضرت خدیجه(س) برای بانوان یک الگوی کامل است

امام جمعه موقت ورامین سپس به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت خدیجه(س) با تمام وجودش در کنار پیامبر(ص) قرار داشت و به عنوان یکی از عوامل ترویج و تثبیت اسلام در تاریخ ماندگار شد.

محمودی افزود: زندگی این بانوی بافضیلت که یکی از بانوان بهشتی است برای همگان بویژه بانوان یک الگوی به تمام معنا محسوب می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین ادامه داد: ایثار و فداکاری، شجاعت و وفاداری، پاکی و صداقت، ایمان و گذشت، اخلاق الهی و پسندیده حضرت خدیجه(س) باید سرمشق تمامی مومنین قرار بگیرد و امیدواریم همه بویژه ثروتمندان با الگوگیری از سیره ام المومنین حضرت خدیجه(س) در راه اسلام و قرآن و اهل بیت حرکت کنند.

مراکز صنفی نباید به سالن مد و جلوه گری مانکن های متحرک تبدیل شود

خطیب نماز جمعه ورامین با اشاره به در پیش بودن سالروز تأسیس نهاد سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: اول تیرماه به مناسبت سالروز تأسیس نهاد سازمان تبلیغات اسلامی به نام روز تبلیغ نامگذاری شده است و این روز را باید به همه زحمتکشان این عرصه تبریک گفت.

وی ادامه داد: همچنین روز اصناف را به همه اصناف و بازاریان تبریک عرض می کنیم و امیدواریم همانگونه که در عرصه های انقلاب، پیشگام و در خط مقدم بودند، امروز هم در عرصه جنگ نرم و مبارزه با توطئه های شوم فرهنگی دشمن، اصناف تلاش جدی تری را داشته باشند.

محمودی بیان داشت: توجه به مسائل فرهنگی، ویترین مغازه ها، استفاده از منشی های مناسب و تقید به مسائل دینی در مراکز صنفی باید دغدغه جدی اصناف باشد و اصناف متعهد و مومن و انقلابی اجازه ندهند مراکز صنفی به سالن مد و جلوه گری مانکن های متحرک تبدیل شود.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به در پیش بودن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) یادآور شد: زندگی پرفراز و نشیب کریم اهل بیت در ابعاد مختلف قابل توجه است، جنگ و صلح و حلم و بردباری ایشان در کنار بخشش و ایثار و شجاعت این امام همام از جمله اموری است که باید در زندگی دومین امام شیعیان مورد توجه باشد.

وی افزود: به همین مناسبت، روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) به نام روز اکرام نامگذاری شده و چه خوب است به این بهانه هر چه بیشتر به فکر فقرا و درماندگان و ایتام باشیم و سعی کنیم در این ماه برای دستگیری از مستمندان قدم های موثری را برداریم.

دولتمردان آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیستند

محمودی در ادامه با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با سران قوا و مسئولان ارشد نظام گفت: برنامه امروز دشمن این است که توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را متوقف کرده و یا از بین ببرد و از رشد آن جلوگیری کند و ما باید تا جایی که می توانیم این توانمندی ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: این پیام قرآنی که باید امت اسلام همواره قدرتمند باشند را مقابل دیدگان خود قرار دهیم و تمام آنچه که مولفه های قدرت به شمار می روند را به دست آوریم.

محمودی گفت: از نظر علمی، صنعتی، تکنولوژی، نظامی و تمامی جهات باید اینگونه باشیم که خوشبختانه جمهوری اسلامی در بسیاری از زمینه ها به موفقیت رسیده است.

وی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب اسلامی درباره برجام نیز بیان داشت: ما صداقت خود را به دنیا نشان دادیم اما طرف مقابل تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است و این رفتارهای زشت غربی ها به‌ویژه دولتمردان آمریکا نشان داده که آنها قابل اعتماد نبوده و نیستند.

محمودی تأکید کرد: ما از مسئولان نظارت بر اجرای برجام می خواهیم که با دقت، اجرای آن را دنبال کنند و اجازه ندهند که آمریکایی ها و غربی ها ذره ای به حقوق ملت رشید و باصلابت ایران تعرض کنند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: این تصور غلطی است که با آمریکا می توانیم کنار بیاییم، زیرا دشمنی آمریکا با ایران بر سر اصل موجودیت جمهوری اسلامی بوده و با مذاکره حل نمی شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.