با ما همراه باشید

اتاق خبر

معارفه متولی شماره یک فرهنگ ورامین/ بازگشت ابوالحسنی به خانه

خبر استان: مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و  جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین با حضور کمرنگ مسئولان برگزار شد.

دراین مراسم که صبح امروز در سالن همایش های فرهنگسرای رازی ورامین برگزار شد، از حضور نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اکثریت مدیران شهرستانی خبری نبود.

مهدی ابوالحسنی به عنوان نخستین سخنران این مراسم، ضمن گرامیداشت ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و  واقعه ۱۵ خرداد گفت:  قرار نبود بنده به عنوان سخنران اول در جایگاه حاضر شوم ولی به دلیل عدم حضور همکارانم از اداره کل قرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، برنامه ها تغییر کرد.

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین به ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: متاسفم برای برخی از مسئولین که شعار حمایت از فرهنگ سر می دهند ولی در یک اتفاق فرهنگی مهم برای شهرستان ورامین حضور ندارند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی وهنری اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد، فضایی را گشوده تا تمامی اصحاب فرهنگ و هنر با هر سیلقه و تفکر در چارچوب قانون به راحتی فعالیت کنند وِ همه نهادهایی که داعیه کار فرهنگی و هنری دارند باید با فرهیختگان و هنرمندان همکاری بیشتری داشته باشند؛ چراکه راه برون رفت از مسائل و مشکلات، ایجاد بستر فرهنگی و حمایت مسئولان از حوزه هنر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که هجمه‌های فرهنگی از گوشه و کنار دنیا، جوانان ما را هدف قرار داده و باید تمام ظرفیت‌های کشور در خدمت استخراج یک مدل فرهنگی قرار گیرد که ضمن داشتن جاذبه برای جوانان از حریم فرهنگی جامعه نیز صیانت کند.

وی با اشاره به مظلومیت فرهنگ افزود: فرهنگ زیربنای توسعه و پیشرفت سایر حوزه‌ها است و اقتصاد و سیاست نیازمند رفتار فرهنگی است.

متولی شماره یک فرهنگ ورامین با اشاره به قابلیت‌های فرهنگی و هنری و لزوم بسترسازی فرهنگی در ورامین، یادآور شد: شهرستان ورامین دارای پیشینه تاریخی با قدمت چند هزار ساله است و با توجه به قابلیت‌های فرهنگی و هنری که وجود دارد می‌توان حوزه فرهنگ و هنر را به جایگاه حقیقی خود و در شأن مردم شریف این شهرستان رساند.

مهدی ابوالحسنی با اشاره به نقش تاثیر گذار والدین در موفقیت های افراد افزود: در اینجا از زحمات پدر و مادر خود که در این مراسم حضور دارند نهایت تقدیر و تشکر را دارم و سپس با دعوت از پدر خود به جایگاه، بر دستان پدر بوسه زد.

در ادامه این مراسم حمید رضا آرمان مهر ریاست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین و نمایندگان اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ورامین به ایراد سخن پرداختند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.