با ما همراه باشید

اتاق خبر

سرنوشت دانشگاه علوم پزشکی ورامین در سفر وزیر بهداشت مشخص می شود

خبر استان : نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به سرنوشت ساختمان دانشگاه بین المللی پزشکی شهید بهشتی این شهرستان گفت: وزیر بهداشت قول داده به ورامین سفر کند که طی آن در اینباره تصمیم گیری خواهد شد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسات برگزار شده با اعضای شورای شهر ورامین اظهار داشت: برای حل مشکلات موجود در ورامین جلسه ای سه ساعته با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد که یکی از موضوعات مهم در این نشست پیرامون وضعیت مترو بود زیرا همانطور که مردم منطقه اطلاع دارند، پس از فراز و نشیب های فراوان در زمینه اجرای پروژه متروی تهران – ورامین – پیشوا در دولت فعلی نیز پروژه مترو مورد تأیید قرار گرفت.

مشکلات پل امام رضا(ع) حل می شود

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم دولت یازدهم همچنان شرکت متروی تهران، مجری اجرای این پروژه مهم است و خوشبختانه هم اکنون کار با سرعت خوبی پیگیری شده و پیمانکار شرکت مترو نیز با جدیت به فعالیت مشغول است.

این مسئول اضافه کرد: شورای اسلامی شهر ورامین برای احداث پل امام رضا(ع) که قسمتی از طرح اجرای متروی تهران – پیشوا است، نقطه نظراتی داشت و در این نشست مقرر شد تا جلسه ای توسط فرماندار با حضور مدیر عامل شرکت مترو، مدیر اجرایی و مشاور پروژه و شورای اسلامی شهر و شهردار و نماینده مجلس ترتیب داده تا این موضوع مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و درباره ابعاد مختلف فنی احداث پل امام رضا (ع) بحث و تبادل نظر شود.

نقوی حسینی یادآور شد: مسئولان شهرستان تلاش دارند تا پلی با کمترین اشکال فنی و با بهترین و بیشترین بهره برداری احداث شود که در جلسه آتی با مدیر عامل مترو و مسئولان اجرایی پروژه این موضوع بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به این نکته که شورای شهر و شهرداری مشکلی با احداث پروژه مترو ندارند متذکر شد: اعضای شورای شهر ورامین مجددا تأکید کردند که برای اجرای پروژه مترو مصمم هستند و هیچ کمکی برای تسریع در احداث این مهم را دریغ نخواهند کرد.

تعیین تکلیف ساختمان میدان ولیعصر (ع)

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره سرنوشت ساختمان دانشگاه بین المللی پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: ساختمانی از سوی شهرداری ورامین برای احداث شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اختیار این دانشگاه قرار گرفت اما اعضای شورای شهر معتقد بودند هم اکنون که تشکیل این دانشگاه در ورامین منتفی است، شهرداری این ساختمان را در اختیار دانشگاه علمی کابردی شهرستان قرار دهد.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: بنده در نشست با اعضای شورای شهر اعلام کردم که وزیر بهداشت قول داده به ورامین سفر کند و در ملاقاتی که با من داشت نیز دستور جایگزینی یک دانشگاه علوم پزشکی در ورامین را صادر کرد به همین علت شورای شهر تا سفر وزیر بهداشت به ورامین نسبت به بازپس گیری ساختمان میدان ولیعصر (ع) اقدامی انجام ندهد و پس از برگزاری نشست با دکتر قاضی زاده در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

کلنگ زنی ساختمان فرماندهی انتظامی شرق در دهه فجر

این مسئول درباره آخرین وضعیت زمین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران نیز گفت: زمین این فرماندهی پس از کش و قوس های فراوان و پس از دو سال در یکی از مناطق مناسب شهر از سوی شهرداری به نیروی انتظامی واگذار شد.

وی تأکید کرد: مجموعه مدیریت شهری ورامین به دنبال پاسخ این سوال هستند که چرا نیروی انتظامی عملیات احداث ساختمان فرماندهی را آغاز نمی کند؟ در این رابطه مقرر شد شهرداری و بنده پیگیری لازم را صورت دهیم تا گلنگ احداث فرماندهی نیروی انتظامی شرق استان تهران در ایام الله دهه فجر بر زمین بخورد.