با ما همراه باشید

اتاق خبر

احتمال آتش بس در سوریه در ساعات آینده/راهکار بحران سیاسی است

خبراستان: وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه راهکار بحران سوریه سیاسی است از احتمال برقراری آتش بس در سوریه خبر داد.

به نقل از پایگاه النشره، جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: اردن از تلاش های آمریکا حمایت می کند. اردن بار ویژه ای در پرونده آوارگان متحمل شده است.

وی که در نشست خبری با ناصر جوده همتای اردنی خود سخن می گفت افزود: ما با اردن برای کاستن از بار بحران آوارگان تلاش می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با مطرح کردن ادعاهایی علیه نظام سوریه و اعمال محاصره خواندن سوری ها به جنایت جنگی مدعی شد که با وجود حملات نظام بشار اسد امکان کمک رسانی به سوری ها وجود ندارد.

وی افزود: جنگ سوریه برنده ای ندارد. جنگ در سوریه داعش را تقویت می کند و تعداد آوارگان را زیاد می کند. ائتلاف بین المللی به دنبال غلبه بر داعش است.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: احتمال آتش بس در سوریه ظرف ساعات آینده وجود دارد و حل بحران فقط از راه سیاسی میسر می شود.

کری تاکید کرد: ما گزینه هایی برای مقابله با داعش و تهدیدات آن داریم.

وی از ضرورت وجود عملیات انتقال سیاسی با تشکیل دولت در سوریه سخن گفت و آتش بس را مستلزم فهم وظایف هر طرف دانست و افزود: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تکمیل توافق درباره سوریه را بررسی خواهند کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه مصالحه بین فلسطین و رژیم اسرائیل به نفع اردن است از دیدار قریب الوقوع خود با عبدالله دوم شاه اردن و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سخن گفت.

منبع: مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.