با ما همراه باشید

اتاق خبر

ایران کوچک در شهر جواد آباد احداث می شود

خبر استان  : شهردار جواد آباد از احداث طرح ایران کوچک در این شهر خبر داد.

مهدی کچویی در حاشیه مراسم طرح ایران مینیاتور که در شهرداری جواد آباد رونمایی شد به خبرنگاران گفت: مجموعه پارک خاکی تفریحی جواد آباد در ۱۳۰ هکتار از اراضی اداره کل منابع طبیعی که در اختیار شهرداری این شهر قرار گرفته احداث و با عنوان ایران مینیاتور اجرا خواهد شد.

ایران مینیاتور جوادآباد (۲)

وی گفت: در اجرای این طرح، چندین المان از هر استان کشور به طور منتخب و به صورت ماکت در اراضی سه تا چهار هکتاری ساخته می شود و ایرانی کوچک در این پارک خاکی ساخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: طرح ایران مینیاتور ، طرحی شبیه به نقشه ایران و با خصوصیات طبیعی و اقلیمی هر استان اجرا می شود.

کچویی گفت: در این طرح آثار تاریخی و ملی نظیر سی و سه پل و میدان امام(ره) اصفهان و برج آزادی و برج میلاد تهران در ابعاد کوچکتر احداث می شود و علاقمندان می توانند با ورود به این محوطه از آثار تاریخی، فرهنگی و دیدنی هر استان بازدید به عمل آورده و از مجتمع های اقامتی، گردشگری و رستوران های آن استفاده کنند.

ایران مینیاتور جوادآباد (۴)

وی هزینه اجرای این طرح را بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون مطالعات اجرای این طرح انجام شده و طرح نهایی در قالب ۸ جلد کتاب در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

شهردار جواد آباد افزود: هزینه اجرای این طرح مهم توسط بخش خصوصی تأمین و زمین مورد نیاز آن نیز از سوی شهرداری جواد آباد به سرمایه گذار تحویل داده می شود.