با ما همراه باشید

اتاق خبر

انقلاب اسلامی سبب به اوج رسیدن ایران در زمینه نظامی و سیاسی شد

خبراستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک با تبیین شرایط ایران قبل و بعد از انقلاب گفت: انقلاب اسلامی سبب به اوج رسیدن ایران در زمینه نظامی و سیاسی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی یکشنبه‌ شب در مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و آحاد مختلف جامعه در مسجد شهرک مدرس ورامین برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر با تاکید بر شکرگزاری نعمت‌های الهی اظهار داشت: نعمت‌هایی که به سراغ انسان می‌آید دو وجهه دارد، گاه پاداش اعمال نیک انسان است، گاهی اوقات هم نعمات جنبه اجر و مزد ندارد، هشدار و مجازات و کیفر است.

وی گفت: گاهی خداوند انسان را غرق در نعمت می‌کند در حالی که انسان غرق گناه است، در آن زمان باید از نعمت بر حذر باشد، گاه نعمت به سراغ انسان می‌آید در حالی که انسان غافل از آن‌ها است، مثل نعمت جوانی، هوا، محیط زیست و … .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک با بیان این‌که «النعمتان مجهولتان، الصحه و الامان»، بله، گاه از نعمات غافل هستیم، گاه نعمت است اما انسان غافل است، خاطرنشان کرد: نکته بعدی در مورد نعمت شکرگزاری نعمت است، ناسپاس نباید بود، اگر نعمت را شاکر باشیم نعمت افزون خواهد گشت، این وعده خدا است.

وی با اشاره به این‌که نباید در برابر نعمت ناسپاس باشیم، گفت: چرا که خداوند ادامه آن نعمت را از ما خواهد گرفت، تمام این محافل و مجالس برای قدردانی نعمت بزرگ انقلاب اسلامی است، سی و هفت سال است که این ملت از نهضت خدادادی انقلاب پاسداری می‌کنند، در این محافل باید به مردم مشکلات دوران ستم‌شاهی پهلوی را بگوییم.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان این‌که با آمدن امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی، ایران از نظر نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … به اوج رسید.

تبیین وضعیت ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی/از پادویی مردم در دوران ستم‌شاهی تا اکنون عجز قدرت‌های جهانی در برابر ملت ایران

وی با اشاره به این‌که در دوران پهلوی جایگاه علمی کشور ایران بسیار پایین بود و حقارتی را به ملت ما تحمیل کرده بودند، عنوان کرد: در دوران ستم‌شاهی همه اماکن نظامی ما را مستشاران خارجی پر کرده بود و ایرانیان پادویی آن‌ها را می‌کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک گفت: اما ایران اسلامی امروز به برکت انقلاب اسلامی از نظر اقتدار علمی جایگاه بلندی در جهان دارد، آن زمان خارجی‌ها از ما حق توحش می‌گرفتند، ما را به عنوان انسان قبول نداشتند، اما امروز 6 کشور قدرتمند جهان در برابر جمهوری اسلامی می‌نشینند و مذاکره می‌کنند.

جایگاه رفیع ایران در عرصه‌های مختلف/حضور ایران در دنیا موثر است

وی با بیان این‌که جایگاه ایران اسلامی در حوزه اقتصاد، فرهنگی، علم و فناوری و …  جایگاهی رفیع است، عنوان کرد: امروز حضور ایران اسلامی در سوریه، یمن و در کل دنیا حضور موثر است.

حجت‌الاسلام غلامی برگزاری مراسم‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر را محافل قدردانی نعمت انقلاب دانست و گفت: فلسفه دیگر این مجالس جلوگیری از تحریف تاریخ است، دشمنان می‌خواهند گاه با الفاظ و فریب، نظر مردم را عوض کرده و تاریخ را تحریف کنند.

وی ادامه داد: این مجالس از طرفی دیگر برای انتقال ارزش‌های اصیل اسلامی به نسل جدید موثر و مفید است، چرا که ما امروز در فضای معطر انقلاب تنفس می‌کنیم.

حضور پرشور در راهپیمایی‌ 22 بهمن نشان دهنده قدرت نظام و مردمی بودن آن است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک با اشاره به پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با بینش صحیح و مشاوره با افراد آگاه، در انتخابات شرکت کنیم.

وی افزود: حضور چشمگیر مردم در انتخابات نشان دهنده قدرت و عظمت جمهوری اسلامی و یاس دشمنان است.

حجت‌الاسلام غلامی همچنین بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تاکید کرد و گفت: حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهنده قدرت نظام مقدس اسلامی و مردمی بودن آن است.

منبع: فارس

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.