با ما همراه باشید

اتاق خبر

متین ورامین گام اول را در دفاع از عنوان قهرمانی محکم برداشت

خبر استان : متین ورامین در هفته اول لیگ برتر والیبال توانست تیم مهر پارس شیراز را شکست داده و گام اول را محکم بردارد.

 شامگاه یکشنبه متین ورامین در هفته اول لیگ برتر والیبال توانست تیم مهرپارس شیراز را شکست داده و گام اول را محکم بردارد، تیم متین ورامین که تنها سه سال از حضورش در بالاترین عرصه والیبال کشور می گذرد توانسته با کسب عناوین در خور توجه به عنوان یکی از پرهوادارترین و محبوبترین تیم های والیبال کشور محسوب شده و پس از پیکان تهران، دومین تیم پرافتخار لیگ برتر لقب بگیرد.

این تیم در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر والیبال با به خدمت گرفتن جمعی از بازیکنان جوان و با تجربه و با هدایت سرمربی بومی خود یعنی مصطفی کارخانه توانست شگفتی ساز لیگ لقب بگیرد و با شکست مدعیان سرسخت والیبال به فینال رسیده و به مقام نائب قهرمانی برسد.

فصل گذشته رقابت های لیگ برتر والیبال اوج هنرنمایی نماینده دیار ۱۵ خرداد در لیگ برتر والیبال بود به طوری که این تیم با به خدمت گرفتن بازیکنان مطرح و سوپراستارهای والیبال ایران نظیر معروف، موسوی، محمودی و هدایت دانیله بانیولی توانست به مقام قهرمانی لیگ برتر والیبال برسد.

اما این پایان کار متین ورامین در فصل گذشته نبود بلکه این تیم پرآوازه توانست به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا نیز خوش بدرخشد و با غلبه بر تمامی مدعیان، به مقام قهرمانی جام باشگاه های آسیا رسیده و نماینده قاره کهن در جام باشگاه های جهان شود.

تیم متین ورامین که در این فصل از رقابت ها زمزمه انتقالش به دامغان شنیده می شد بالاخره با تلاش مسئولین و موافقت مالک باشگاه در ورامین ماند اما بسیاری از ملی پوشان خود نظیر موسوی، معروف، محمودی و میرزاجانپور را از دست داد تا هواداران این تیم کمی نگران شوند.

متین با جذب بهروز عطائی استارت خود را در نقل و انتقالات زد و پس از آن نیز با جذب ملی پوشان سابق تیم ملی نظیر مهدی بازارگرد، آرش کشاورزی، محمدطاهر وادی نشان داد که باز هم به دنبال قرار گرفتن بر روی سکوی لیگ برتر است، نقطه اوج کار متین ورامین در فصل نقل و انتقالات جذب دو ستاره برجسته والیبال ایران به نام های امیر غفور و حمزه زرینی بود که موحب خرسندی هواداران شد و جذب آندریاس بازیکن شاغل در سری ” آ “نیز بیش از پیش متین را به عنوان یک مدعی در لیگ مطرح کرد.

اما در نقطه مقابل تیم مهرپارس شیراز تیمی گمنام برای کارشناسان والیبال محسوب می شود زیرا این تیم اولین حضور خود را در لیگ برتر والیبال تجربه می کند و جذب جمعی از بازیکنان جوان و بومی و انگیزه بالای بازیکنان این تیم کار حریفان را سخت می کند.

اگرچه این اولین بازی مهرپارس در لیگ برتر والیبال در شیراز بود، اما هواداران شیرازی با حضور در سالن شهید دستغیب نشان دادند که والیبال را دوست دارند و تشویق های بی امان آنان نشان دهنده حمایت های بی دریغ مردم این خطه از تیمشان دارد.

در حالی که شاگردان بهروز عطائی تصور می کردند بازی آسانی را پیش رو دارند اما این تیم مهرپارس بود که بازی را بسیار خوب آغاز کرد و از همان ابتدای مسابقه، فاصله چهار امتیازی را با حریف ایجاد کرد و تا پایان این ست نیز توانستند این فاصله را حفظ کنند و بدین ترتیب ست اول بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود مهر پارس به پایان رسید.

در ست دوم بهروز عطائی دست به تغییر تاکتیک زد و تلاش کرد تا از تجربه آندریاس بیشتر استفاده کند که این تاکتیک جواب داد و متین ورامین توانست از همان ابتدای ست، قدرت خود را بر حریف دیکته کند و با نتیجه قاطع ۲۵ بر ۱۳ این ست را به سود خود تمام کند.

ست سوم نیز قدرت آندریاس و احسن اله شیرکوند بیش از گذشته به چشم آمد به طوری که شاگردان حمیدرضا هادی زاده باز هم حرفی برای گفتن نداشتند و متین ورامین توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به برتری دست پیدا کند.

در ست سوم تیم مهرپارس شیراز که چیزی برای از دست دادن نداشت با تمام قوا به رقابت پرداخت و از امتیازات اولیه، تماشاگران بازی نزدیک و فشرده ای را مشاهده کردند به طوری که تا امتیازات پایانی این دوئل ادامه داشت تا در نهایت این تیم متین ورامین  بود که با نتیجه  ۲۵ بر۲۳ به برتری رسید و در نهایت این بازی را با نتیجه سه بر یک به سود خود تمام کرد.

تیم متین ورامین در هفته دوم رقابت های لیگ برتر به مصاف آلومینیوم المهدی خواهد رفت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.