با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز طرح آموزش فلسفه ویژه کودکان در مدارس ابتدایی قرچک

خبراستان: مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: طرح آموزش فلسفه ویژه کودکان در 30 مدرسه دوره ابتدایی شهرستان قرچک آغاز شد.

به‌نقل از دفتر اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک، مهدی نیکبخت با اشاره به اجرای طرح آموزش فلسفه ویژه کودکان شهرستان قرچک اظهار داشت: آموزش درست اندیشیدن در باره اندیشه‌ها از طریق جستجو و پژوهش ممکن می‌شود.

وی گفت: دانش‌‌آموزان باید یاد بگیرند که هدفمند بیاندیشند و در تعبیر و تفسیر مسائل، درست فکر کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک افزود: تقویت مهارت اندیشیدن در برنامه‌های درسی یک ضرورت است و این گارگاه آموزشی وسیله‌ای مناسب برای تقویت این‌گونه مهارت‌هاست.

نیکبخت تصریح کرد: پرورش روحیه خلاقیت و پرسشگری در دانش‌آموزان، فراهم کردن فرصت اندیشیدن و ژرف نگری، نهادینه کردن شیوه درست اندیشیدن در ذهن و ضمیر دانش‌آموزان، ارتقای توانایی کودکان در بیان ایده‌ها و اندیشه‌ها، آموزش توجه نظرات دیگران و تقویت نگرش مثبت از اهداف این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: پیچیدگی‌ها و نیازهای جدید، جامعه انسانی ایجاب می‌کند که مدرسه به‌عنوان یک نهاد اجتماعی در جهت تربیت نسلی مسئول نسبت به فرهنگ اسلامی _ ایرانی، برنامه‌های معینی را دنبال کند، بی‌شک این وظیفه بدون تقویت قدرت فکر و ایمان که از مهارت‌های ضروری برای زیستن در جهان آینده‌اند، ممکن نیست.

نیکبخت افزود: معلم در این طرح به جای اینکه به انتقال اطلاعات از ذهن خود و کتابها به ذهن کودکان بپردازد بیشتر تقویت روح جستجوگری و ژرف‌نگری فلسفی را به آن‌ها یاد می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در پایان عنوان کرد: طرح آموزش فلسفه ویژه کودکان در 30 مدرسه دوره ابتدایی شهرستان قرچک ویژه پایه‌های سوم و چهارم ابتدایی آغاز شد.

منبع: فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.