با ما همراه باشید

اتاق خبر

۱۱۴ فروند ایرباسی که می‌خریم نو هستند/ مذاکره با بوئینگ برای خرید هواپیمای متوسط و کوتاه‌برد/ حداقل سرمایه تأسیس ایرلاین اعلام می‌شود

خبراستان: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه ۱۱۴ فروند ایرباسی که از کمپانی ایرباس می‌خریم نو خواهد بود، از تعیین مبلغی برای حداقل سرمایه تأسیس ایرلاین جدید تا چند روز آینده خبر داد.

عباس آخوندی در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی در حاشیه اجلاس هوانوردی ایران 2016 اظهار داشت: این کنفرانس هر سال در یکی از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و امسال در پساتحریم به میزبانی ایران برگزار شد.

آخوندی با بیان اینکه همه عناصر فعال در حوزه سرمایه‌گذاری هوانوردی و گردشگری در این همایش حضور دارند گفت: امیدواریم شرایط مناسب توسعه سرمایه‌گذاری این صنعت در ایران در پساتحریم به بهترین وجه انجام شود.

وی با بیان اینکه ایران مرکز تعادل طبیعی منطقه است، گفت: در شرایط تحریم، مدتی این تعادل به هم خورد، اما در حال برگشت به شرایط قبلی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ایران نقش بسزایی در لجستیک بین‌المللی هوانوردی دارد، گفت: مقرر شده است هواپیماهای کوتاه‌برد، میان‌برد و بلندبرد وارد ناوگان هوایی کشور شود، ضمن آنکه شرایط برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری و اجاره‌دهنده هواپیما در ایران فراهم شده است.

وی به تلاش ایران برای خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس اشاره کرد و گفت: این 114 فروند هواپیما همه نو خواهند بود و پس از انعقاد قرارداد، جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی برای راه‌اندازی پروازهای مستقیم بین ایران و این کشورها اظهار داشت: هم شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرواز مستقیم به ایران خواهند داشت و هم تعداد مسیرهای شرکت‌های هواپیمای ایرانی به کشورهای دنیا و نیز مسیرهای جدید افزایش می‌یابد.

آخوندی با بیان اینکه 256 فروند هواپیما در ناوگان هوایی داریم که 40 فروند آن غیرعملیاتی است، گفت: همین هواپیماهای عملیاتی هم برای ما هزینه تعمیر و نگهداری زیادی دارند.

وی همچنین بیان کرد: با شرکت هواپیمایی بوئینگ نیز برای هواپیماهای برد متوسط و بردکوتاه مذاکراتی داشته‌ایم.

آخوندی درباره خرید هواپیماهای روسی و سوخو توضیح داد که بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، هیچ هواپیمای به ناوگان وارد نمی‌شود و هنوز قراردادی برای این هواپیماهای شرقی نیز نداشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امنیت سرمایه‌گذاری در ایران را تضمین می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: درباره تأسیس ایرلاین‌های جدید نیز بازسازی ساختاری در شرایط جدید مدنظر است، در این راستا برای تأسیس یک ایرلاین حداقل سرمایه لازم است تا در چند روز آینده این رقم از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام شود.

منبع: فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.