با ما همراه باشید

اتاق خبر

تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری به پرداخت فوق العاده سختی کار به آتش نشانان

خبر استان : یک فوریت الزام شهرداری تهران به پرداخت فوق العاده سختی کار مشاغل سخت و زیان آور به آتش نشانان با حداکثر ارا به تصویب رسید.

در صد و دومین جلسه شورای شهر فوریت پرداخت فوق العاده سختی کار آتش نشانان مطرح شد که در این رابطه معصومه آباد، رییس کمیته مدیریت بحران و ایمنی شورای شهر اظهارکرد: این طرح پیرو مصوبه سه سال قبل در شورای سوم مطرح شد که براساس آن قرارگرفتن آتش نشانان در حوزه مشاغل سخت و زیان آور به نظر شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری و وزارت کار بررسی شود اما باگذشت سه سال از این بررسی ها هنوز در این رابطه مصوبه ای ابلاغ نشده است .
آباد اظهارکرد: طرح دو فوریت الزام شهرداری به پرداخت فوق العاده سختی کار آتش نشانان درراستای آن است که این رقم که تا کنون به پنج سوم رسیده است به سطح شش سوم ارتقا یابد که براساس بررسی صورت گرفته نیازمند ماهانه پرداخت مبلغ 6 میلیارد تومان است.
آباد با بیان اینکه آتش نشانی کار استرس زایی است که افراد شاغل در آن با جانشان بازی می کنند، گفت: تصویب یک فوریت این طرح می تواند به احقاق حق آتش نشانان انجامیده و در بهره وری ، رضایت مندی شغلی و راندمان کاری آنها اثر بخش باشد.
وی افزود: تصویب یک فوریت این طرح و بررسی آن بدین معناست که تا زمانی که شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری نظر قطعی خود را اقدام کند، این پرداخت توسط شهرداری تهران صورت گیرد.
به گزارش شهرنوشت، آباد همچنین تاکید کرد، 120 میلیارد بودجه از منابع دودرصدی در تامین بودجه این بخش در نظر گرفته شده بود که تنها تا کنون 16 میلیاردآن محقق شده است در این رابطه نیز از کمیسیون برنامه و بودجه خواست تا توضیحاتی را ارایه دهد .
بر اساس این گزارش درادامه علیرضا دبیر اعلام کرد: طرح پرداخت دو درصدی از منابع بابت خرید تجهیزات بوده است ودر قالب کمک سرمایه ای قرار داشته که درجمع بندی های صورت گرفته قرار شد به حوزه حمل و نقل تعلق گیرد. اگر تا کنون این اتفاق نیفتاده باید در این باره توضیحاتی ارایه شود.
وی همچنین اعلام کرد: در بودجه هزینه ای کمک پرداختی 245 میلیارد تومانی کمک به سازمان آتش نشانی درپرداخت حقوق مصوب شده است و 36 میلیارد تومان هم در این رابطه به شرکت ها و سازمان های وابسته تعلق گرفت .
امکان پرداخت سختی کار وجود ندارد
احمد دنیا مالی، عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل با تشویق اعضای شورا به رای دادن به یک فوریت این طرح گفت: سازمان آتش نشانی فقط مسوول مبارزه با آتش نیست بلکه مسوولیت بحران ، اضطرار و تجسس ونجات را هم بر عهده دارد. از این رو رای دادن به یک فوریت این طرح و بهره مندی آتش نشانان از مزایای مشاغل سخت و زیان آور به عملکرد این سازمان کمک می کند .
احمد حکیمی پور نیز بر این تاکید کرد که فقط باید حوزه نیروهای عملیاتی در زمره مشاغل سخت و زیان آور در نظر گرفته شود.
رحمت الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری در این باره اعلام کرد: پرداخت سختی کار نیاز به مصوبه دولت دارد و هنوز این مصوبه تصویب نشده است و تا زمان تصویب دولت شهرداری نمی تواند دراین باره پرداختی داشته باشد.
وی تنها راه پرداخت هزینه فوق العاده سختی مشاغل زیان آور اتش نشانی را پرداخت آن از محل منابع دراختیار شهردار اعلام کرد.
علیرضا دبیر عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این باره تاکید کرد: مبلغ در اختیار شهردار آنقدر نیست که بتواند این هزینه ها از آن محل پرداخت شود و با توجه به اینکه امسال مجوز گرفتن 300 نیرو به شهرداری داده شده است باید محل دیگری برای این پرداخت در نظر گرفته شود.
خبر خوش مدیرکل منابع انسانی درشورا
محمد داریانی مدیر کل منابع انسانی شهرداری تهران با ارایه توضیحاتی درباره مشاغل سخت و زیان آور گفت: مزیت مشاغل سخت و زیان آور در دو قسمت مطرح می شود.یکی در رده سختی کار می باشد که امکان استفاده از فوق العاده سختی کار را امکان پذیر می کند و دیگری مزیت استفاده از بازنشستگی پیش از موعد است که این دو مزیت باید در دو حوزه کارگری و کارمندی تحقق پیداکند.
داریانی افزود: امروز خبر خوش ما برای اعضای شورا این است که برای هر دو مورد کارگری و کارمندی از شورای توسعه مدیریت منابع انسانی ریاست جمهوری و وزارت کار مجوز گرفته ایم . به طوری که 12 شغل در سازمان اتش نشانی مشمول مشاغل سخت و زیان آور به حساب می آیند که فوق العاده مشاغل سخت و زیان آور به آنها پرداخت شود که در حوزه کارگری شامل نجات گر ، متصدی موتور ، راننده خودروی سنگین و درحوزه کارمندی شامل شش شغل ازجمله اتش نشان ، کاردان اتش نشان ، کمک فرمانده ، رییس ایستگاه و فرمانده عملیات می شود .
داریانی اعلام کرد: در طول یک سال گذشته فوق العاده پرداخت اتش نشانان را ازیک سوم به پنج سوم رسانده ایم و این در حالی است که حداکثر پرداخت فوق العاده شش سوم می باشد و این در حالی است که برای پرداخت این میزان بحث های اعتباری مطرح است.
مدیرکل منابع انسانی شهرداری تهران گفت: پرداخت فوق العاده شش سوم مشاغل سخت و زیان اور 36 میلیاردتومان بار مالی دارد و اگر بازنشستگی پیش از موعد طبق این قانون در نظر گرفته شود شامل 337 میلیون می شود که بار مالی 100 میلیارد تومانی دارد که  این مبالغ در بودجه 245 میلیارد تومانی اتش نشانی دیده نشده است .
بدین ترتیب با طرح اظهارات صورت گرفته از سوی اعضای شورای شهر یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به پرداخت فوق العاده سختی کار مشاغل سخت و زیان اور به آتش نشانان به تصویب رسید .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.