با ما همراه باشید

اتاق خبر

400 تن خاک مرغوب زراعی در سطح پارک جنگلی پیشوا تخلیه و پخش شد

خبراستان: شهردار پیشوا از تخلیه و پخش 400 هزار کیلوگرم خاک مرغوب زراعی در سطح پارک جنگلی پیشوا خبر داد.

شیرزاد یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از اصلاح و ترمیم پارک جنگلی بعد چهار دهه خبر داد و اظهار داشت: از ابتدا کاشت درختان پارک جنگلی هیچ‌گونه برنامه خاک دهی و خاکریزی صورت نگرفته و بستر پارک جنگلی به‌علت سستی و کیفیت بد خاک در چهار دهه گذشته دچار نشست شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت پارک جنگلی شهر پیشوا در جهت تلطیف هوای منطقه، جلوگیری از رانش زمین و اهمیت نگهداری و ترمیم این نگین سبز استان در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار پیشوا افزود: از ابتدا کاشت درختان پارک جنگلی هیچ‌گونه برنامه خاک‌دهی و خاکریزی و اصلاح فاروهای آبرسانی درختان صورت نگرفته و بستر پارک جنگلی به علت سستی و کیفیت بد خاک در چهار دهه گذشته دچار نشست و از بین رفتن فاروهای آبرسان درختان شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی و اقدامات اولیه از ابتدای امسال اقدام به خاکریزی و خاک‌دهی درختان پارک جنگلی کرد و در فاز اول نزدیک به 20 درصد فاروها دوباره خاکریزی و ترمیم شد، تاکنون نزدیک به 400 تن خاک مرغوب زراعی در سطح پارک جنگلی تخلیه و پخش شده است.

شهردار پیشوا در پایان تصریح کرد: با توجه به روند اقداماتی که در بهسازی و خاک‌دهی پارک جنگلی صورت گرفته، امید است که بتوان تا پایان امسال نزدیک به 100 تن دیگر خاک مرغوب زراعی دیگر در سطح پارک جنگلی توزیع شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.