با ما همراه باشید

اتاق خبر

فتنه اکبر را پیش‌رو داریم/رمز حیات آزادگان جهان واقعه کربلاست

خبراستان: کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت رمز حیات شیعیان بوده و این مهم در عاشورا ثابت شد، گفت: رمز حیات همه شیعیان و آزادگان جهان و ملت غیور ایران اسلامی واقعه کربلا و حماسه حسینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ثمری بعدازظهر امروز طی مراسمی که به دعوت فرمانداری شهرستان قرچک در مسجد جامع شهرستان قرچک برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: 9 دی روز به یادماندنی و روز حماسه است که نسخه استکبار جهانی و حیله‌گران جریان نفاق در نظام جمهوری اسلامی را درهم پیچید.

وی با بیان اینکه مردم بیدار، هوشیار و بصیر ایران اسلامی در یوم‌الله 9 دی حق مطلب را ادا کردند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از هشت ماه فتنه نفس‌گیر دست دشمن را رو کرد و حیله آنها آشکار شد.

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: ملت ایران افرادی را که لباس خودی بر تن کرده و در زمین دشمن بازی می‌کردند را معرفی کرد و مردم غیور ایران اسلامی به‌طور یکپارچه و یک رنگ معجزه‌ای بزرگ آفریدند.

وی با تاکید بر اینکه یوم‌الله 9 دی شبیه معجزه بود، بیان داشت: این روز بزرگ در نظام اسلامی مورد توجه و تائید خداوند متعال قرار گرفت و فتنه‌ای که دشمن با عناصر داخلی برای براندازی نظام طرح‌ریزی کرده بود، نقش بر آب کرد.

ثمری در بخش دیگری از سخنانش به معرفی جلوداران فتنه 88 پرداخت و گفت: افرادی همانند رئیس دولت اصلاحات و شیخ فریب خورده ساده‌لوح که یک زمان ریاست مجلس را برعهده داشت، نخست وزیر امام راحل و دوران جنگ تحمیل بودند از جمله سردمداران این فتنه بودند که وقتی به سوابق قبل آنها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که یک جا لنگ می‌زدند و یک دفعه خودشان را نشان دادند و یک فتنه بزرگ را به پا کردند.

وی ادامه داد: مردم بصیر ایران اسلامی پس از مطلع شدن از نقشه‌ها و افکار آنها و شناختن این افراد خط شان را از آنها جدا کردند.

رمز حیات ملت ایران کربلا و حماسه حسینی است/مطالبات ولی فقیه همان مطالبات حضرت حجت (عج) است

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت رمز حیات شیعیان است و این مهم در عاشورا ثابت شده است، بیان داشت: رمز بقای جامعه اسلامی در راستای خون حضرت سیدالشهداء (ع) است، رمز حیات همه شیعیان و آزادگان جهان و ملت غیور ایران اسلامی واقعه کربلا و حماسه حسینی است.

وی در بیان دلایل غیبت امام زمان (عج) گفت: اگر حضرت ظاهر بودند، وی را می‌کشتند و غیبت دو معنا دارد؛ غیبت جسم که حضور ندارد و غیبت تشخیص که هر دو برای حضرت حجت است، امام زمان (عج) حضور دارند، اما تشخیص داده نمی‌شوند و این حکم الهی است و حضرت حضور جسم ندارند، اما شخصیت دارند و این فلسفه غیبت امام زمان (عج) است.

ثمری افزود: امروز اگر در جایگاه مرجعیت سخنی در حمایت دین به سمت ما می‌آید، از ناحیه حضرت ولی‌عصر (عج) است و اگر ولی فقیه مطالباتی دارند، همان مطالبات امام زمان (عج) است.

برخی در دستشویی سازمان ملل قایم می‌شوند که به کدخدا دست دهند

وی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب خاطرنشان کرد: مشکلات مردم در لوزان و سوئیس حل نمی‌شود، مشکلات مردم در داخل مملکت حل می‌شود و برخی افراد نادان که گوش نمی‌کنند، این یعنی گوش نکردن به حرف امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «این دشمن قابل اعتماد نیست و از پشت خنجر می‌زند»، ولی کسی گوش نمی‌دهد و می‌روند در دستشویی سازمان ملل قایم می‌شوند که به کدخدا دست دهد.

ثمری خاطرنشان کرد: این افراد که به‌دنبال خندیدن با برخی مسئولان غربی هستند، آدم‌های بدی نیستند، اما نادان هستند.

80 درصد مشکلات کشور به دلیل بی‌کفایتی برخی مسئولان است

کارشناس مسائل دینی بیان کرد: 20 درصد مشکلات کشور برای تحریم‌ها و 80 درصد آن از بی‌کفایتی برخی افرادی است که کار دست آنهاست، این افراد چند سالی است که مردم را سر کار گذاشتند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند «بیایید با خدا رفیق شوید تا مشکلات حل شود» و ما که مسلمان هستیم، گوش نمی‌دهیم.

ثمری عنوان کرد: افرادی که آب خوردن را نیز به تحریم‌ها گره می‌زنند و نقش کدخدایی برای شیطان بزرگ که امام خمینی (ره) آن را به گرگ تعبیر کردند، قائل می‌شوند، از نادانی آنهاست.

9 دی سیلی میلیونی به دشمنان اسلام و فتنه‌گران زد

وی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی خواص که سبب مردودیت آن‌ها نزد ملت غیور ایران اسلامی شد، خاطرنشان کرد: در یوم‌الله 9 دی همه افرادی که باید می‌آمدند و از ارزش‌های دین مبین اسلام و نظام اسلامی دفاع می‌کردند، جلو نیامدند.

کارشناس مسائل دینی گفت: در حالی که کسی باور نمی‌کرد سیل خروشان میلیون‌ها نفری مردم برای دفاع از ارزش‌های اسلام مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان اسلام و فتنه‌گران زد و فتنه فتنه‌گران را در این سیلاب غرق کرد و کسانی که خودشان را در این حماسه جاودان خراب کردند، خواص بی‌بصیرتی بودند که در صحنه حضور نیافتند.

کسی که سال‌ها در تریبون نماز جمعه از عدالت اجتماعی سخن می‌گفت، زمانی که تحقق این مهم به خانواده‌اش رسید نظام را زیر سئوال برد

ثمری بیان داشت: فردی که مسئولیت مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد و 10 سال در تریبون نمازجمعه برای زنان و مردان از عدالت اجتماعی سخن می‌گفت، روزی که خواست عدالت اجتماعی برای خود و خانواده‌اش اجرا شود، کل نظام را زیر سئوال برد و هنوز هم کینه جریان روشن فکری مردم را به دل گرفته است.

وی با اشاره به سخنان چند روز گذشته دختر و همسر این فرد در زندان اوین عنوان کرد: این سخنان همان حرفی است که منافقان زدند.

خداوند ولایت فقیه را در برابر این همه توطئه‌ها و دشمنی حفظ کرده است

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه امروز خداوند متعال ولایت فقیه را در مقابل این همه توطئه و دشمنی حفظ کرده است، گفت: رهبر معظم انقلاب پیوسته حرف از بصیرت و بصیرت‌افزایی مطرح می‌کنند و این به خاطر این است که یک فتنه سخت و عظیم از بالای سر ملت ما رد شده و خواسته و یا ناخواسته بعضی در زمین دشمن بازی کردند و به برکت بیداری مردم و خون شهدا شیعه زنده است و حماسه 9 دی را خلق کرد.

رهبر معظم انقلاب چیزی را ناگفته نگذاشته‌اند

ثمری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چیزی را ناگفته نگذاشته‌اند، بیان کرد: افرادی که در ارتباط با فتنه شفاف حرف نمی‌زدند و کسانی که با فتنه همراه و همگام شوند، از نظام ساقط می‌شوند.

وی تاکید کرد: بعضی‌ها که فکر می‌کردند کلید همه چیز در ارتباط با آمریکاست با قفل‌های بدون کلید به درهای بسته خوردند و با آمارهای دروغ و حرف‌های بی‌ربط همه چیز را خراب کردند.

ثمری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه امروز تکلیف بر ما سنگین است، تصریح کرد: یک فتنه اکبر و بزرگی را پیش‌رو داریم، اما به برکت خون‌های پاک شهدا و مدد خداوند جریان نفاق رو خواهد شد و آنها به برنامه‌های خصمانه خود نخواهند رسید و هر کجا که نیاز به حضور مردم اثرگذار و دشمن‌شکن است، مردم با بصیرت کامل حاضر می‌شوند.

منبع :خبرگزاری فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.