با ما همراه باشید

اتاق خبر

جلوه های سفر یک روزه رییس جمهوری به شهر ری

خبراستان : ارمغان سفر یک روزه رئیس جمهوری به شهرستان ری که با استقبال گسترده مردم مومن وخداجوی شهرستان ری همراه بود آغاز به کار چهار طرح بزرگ زیر بنایی و اختصاص اعتبار432 میلیارد تومانی برای حل مشکلات شهرستان ری بود.

صبح امروز چهارشنبه دوم دیماه مردم میهمان نواز شهر تاریخی ری، با تجمع در میدان عبدالعظیم(ع) و صحن اصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) استقبالی گرم و پرشور از رئیس جمهوری و هیات همراه به عمل آوردند.
** تجمع مردم شهرستان ری از ساعات ابتدایی صبح چهارشنبه آغاز شده بود و مردم این شهرستان از بخش های مختلف از جمله حسن آباد، کهریزک، باقرشهر، خاوران، قعله نو و محلات مختلف شهرری به صورت فردی و یا گروهی به سمت میدان و صحن اصلی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در حرکت بودند.
** اقشار مختلف مردم شهرستان ری از جمله خانواده معظم شهدا، ایثارگران، دانش آموزان، دانشجویان، روحانیت و بخش های دیگری از مردم که بعضا با پلاکاردهایی هویت اجتماعی خود را معرفی کرده بودند در مراسم استقبال و سخنرانی رئیس جمهوری حضور داشتند.
** رئیس جمهوری ساعت 9 صبح وارد میدان اصلی شهرری که میدان عبدالعظیم(ع) نام دارد شد و مردم که در یک روز نسبتا گرم زمستانی منتظر وی بودند به استقبال وی رفتند.
**در ابتدای ورود ماشین رییس جمهوری به بازارچه قدیمی ری که منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) می شود، تعدادی کبوتر با رنگ بنفش جلوی ماشین رییس جمهور به آسمان رها شد.
** رئیس جمهوری ساعت 9:30 پس از عبور از میان مردم مشتاق که حضور وی در شهرری را با ذکر صلوات و شعار’ صل علی محمد یاور رهبر آمد’ خوش آمد می گفتند وارد حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) شد.
**رییس جمهوری در بدو ورود به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع )، در محل مصلی حرم از سوی آیت الله ری شهری تولیت این آستان مورد استقبال قرار گرفت و سپس به زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت حمزه بن موسی الکاظم (ع) مشرف شد.
** رئیس جمهوری پس از زیارت امامزادگان واجب التعظیم(ع) بر سر مزار آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری و آیت الله سیدعلی غیوری حضور یافت و به قرائت فاتحه پرداخت.
**رئیس جمهور با حضور در صحن اصلی و پس از پاسخگویی به ابراز احساسات مردم شهرستان ری سخنرانی خود را شروع کرد و در بخشی از سخنان خود گفت: در جلسه هیات وزیران تصمیمات خوبی را اتخاذ کردیم، افزود: امروز تصفیه خانه بزرگ سد ماملو افتتاح خواهد شد که برای آن یکهزار و 100 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد:70 درصد آب این تصفیه خانه به شهر ری و قیامدشت منتقل خواهد شد و این مهم ترین قدمی است که در دولت یازدهم برای مساله آب و مشکل آبی شهرری برداشته شده است.
**در اجتماع بزرگ مردمی و سخنرانی رییس جمهوری در جمع مردم شهرری، آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس عبدالعظیم، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، جمالی پور فرماندار شهرری و امامان جمعه شهرری، باقر شهر، حسن آباد و خاوران حضور داشتند.
**حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام شهیدی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام نمازی مشاور رئیس جمهوری در امور روحانیت، شهیندخت ملاوردی مشاور امور زنان، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث و فرهنگی و گردشگری، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان از جمله دولتمردانی بودند که روحانی را در این سفر یک روزه همراهی کردند.
** روحانی پس از سخنرانی در جمع عموم مردم در سالن شیخ صدوق دانشگاه قرآن و حدیث با جمعی از نخبگان، برگزیدگان و مسئولان شهرستان ری دیدار کرد و در این دیدار با اشاره به مشکلات شهرستان ری، حوزه آب، محیط زیست و کمبود امکانات بهداشتی را از مهمترین این مشکلات ذکر کرد وافزود: طرح هایی در راستای حل این مشکلات با اعتباری بالغ بر 432 میلیارد تومان تا شش ماه نخست سال 96 دراین شهرستان اجرا، تکمیل و به بهره برداری می رسند.
**همچنین در دیدار رئیس جمهوری با برگزیدگان و نخبگان مجموعه 7 جلدی «سیره پیامبر خاتم (ص)» تالیف آیت الله محمدی ری شهری و جمعی از پژوهشگران دانشگاه قرآن و حدیث رونمایی شد.
**بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ زیربنایی و اقتصادی شهرستان ری با حضور رییس جمهوری بخش دیگری از سفر روحانی به شهرستان ری بود.
سه طرح از این طرح ها مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت و یک طرح نیز مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی بود و روحانی همچنین تصفیه خانه بزرگ هفتم تهران و طرح آبرسانی سد ماملو واقع در منطقه پاکدشت را به بهره برداری رساند.
** جمع زیادی از ورزشکاران شهرستان ری نیز در مراسم استقبال از رئیس جمهوری حضور یافته بودند و اختصاص 100میلیاد ریال اعتبار به المپیکی ترین شهرستان کشور با 5 طلا از مجموع 15 طلای کسب شده ایران در ادوار مختلف المپیک، هدیه حسن روحانی به حوزه ورزش این شهرستان بود.
شهرستان ری به عنوان یکی از شهرستان های استان تهران در جنوب شرقی تهران واقع شده است و از شمال به تهران، از جنوب به قم، از شرق به ورامین و پاکدشت، ازغرب به اسلامشهر، رباط کریم و زرندیه محدود می شود و دارای سه بخش مرکزی، کهریزک و فشافویه است.
شهرری (شاه عبدالعظیم) به عنوان بخش مرکزی شهرستان ری تا مرکز شهر تهران بالغ بر14 کیلومتر فاصله دارد و شهرت اصلی این شهر بیشتر به خاطر وجود بارگاه عبدالعظیم الحسنی(ع) است ضمن اینکه این شهر از قدیمی ترین مناطق کشور نیز به شمار رفته و آثار باستانی فراوانی را در خود جا داده است.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.