با ما همراه باشید

خبر ویژه

مجلس‌خبرگان جای سیاسی‌کاری نیست/ مردم به جامعه مدرسین اعتمادو‌اتکا دارند

خبراستان: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس خبرگان شرح وظایف مشخص و خاصی دارد و ورود مسائل سیاسی به این مجموعه به ضرر جایگاه خبرگان تمام می شود.

وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان گفت: از آنجایی که مجلس خبرگان در ارتباط با جایگاه رهبری است، از اهمیت خاصی برخوردار است اما از آنجایی که انتخابات این مجلس همزمان با مجلس شورای اسلامی است، حضور پرشور مردم در پای صندوق ها بسیار مهم جلوه می کند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است مردم در انتخابات مجلس خبرگان پای صندوق ها بروند، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات میزان وفاداری و توجه به نظام را نشان می دهد و از سوی دیگر اثر گذاری مردم در مسائل سیاسی کشور به رخ جهانیان کشیده می شود.

وی با بیان اینکه برخی تصور می کنند مجلس خبرگان، کارکردی سیاسی دارد، تاکید کرد: این مجلس تکلیف و وظایف مشخصی دارد و قطعا باید فراتر از مباحث سیاسی به آن توجه کرد و اجازه نداد مسائل جناحی و سیاسی در این جایگاه ورود پیدا کند. سیاسی کاری در این مجموعه به ضرر این جایگاه تمام می شود.

عضو فراکسیون روحانیت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان و معرفی کاندیداها گفت: مجموعه هایی در کشور وجود دارد که مردم به آنها اعتماد و اتکا دارند، یکی از این بخش، حوزه علمیه و جامعه مدرسین است از آنجایی که از ابتدای انقلاب جامعه مدرسین همواره برای مردم برنامه های دقیقی داشت نقش مهمی در انتخاب خبره از سوی مردم دارد./

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.