با ما همراه باشید

خبر ویژه

انتخابات اسفندماه سال جاری الکترونیکی برگزار نمی شود/تدوین سازوکارهای قانونی برخی مواد طرح متوقف شده است

خبراستان : نایب ریییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: برای برگزاری انتخابات الکترونیک در این مقطع با مقداری مشکل مواجه خواهیم بود و به همین دلیل تصور نمی کنم در انتخابات اسفند بتوانیم شاهد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک باشیم.

محمد جواد کولیوند، در مورد آخرین تحولات مربوط به برگزاری یا عدم برگزاری الکترونیکی انتخابات گفت:شورای نگهبان با وزارت کشور حدود 4 ماه است که در مورد مباحث مربوط به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری الکترونیکی انتخابات در حال بررسی و تلاش هستند.

 نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درمورد مسایل سخت افزاری و نرم افزاری به یک توافقاتی رسیده بودند و قرار شده بود در یکی از مراکز کلان شهر به صورت آزمایشی این کار را انجام دهند اما در حال حاضر ساز و کارهای قانونی برای مواد دیگر قانون انتخابات الکترونیکی از جمله امضای الکترونیکی و یا گزارش الکترونیکی و… متوقف شد.

 وی تصریح کرد: با توجه به این مسایل تصور می کنم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در این مقطع با مقداری مشکل مواجه خواهیم بود و به همین دلیل تصور نمی‌کنم در انتخابات اسفند بتوانیم شاهد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک باشیم.

کولیوند در عین حال گفت: ما موارد اشکالی را رفع کردیم و ماده الحاقی هم اضافه کردیم و کار آن امروز در صحن علنی مجلس به اتمام رسید و آن را به شورای نگهبان ارسال کردیم تا نظرش را در مورد آن اعلام کند.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تشکیل هیات های اجرایی انتخابات احساس می کنم در اسفند انتخابات به صورت الکترونیک برگزار نشود اما اگر شورای نکهبان  مواد الحاقی ما را برای دیگر موارد کافی بداند و تایید کند قابلیت اجرا پیدا می کنند./

منبع : خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.