با ما همراه باشید

اتاق خبر

بايد براي خبرنگاران فرش قرمز پهن کنيم

خبر استان : استاندار سمنان در ديدار با اعضاي هيات مديره خانه مطبوعات استان سمنان که محمد رضا ميرزايي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي و دکتر کواکبيان رئيس خانه مطبوعات کشور و استان حضور داشتند، گفت: بايد از امکانات و بسترهاي مناسب مطبوعات و رسانه‌هاي گروهي به نحو احسن براي بيان عملکردها ودستاوردها استفاده کرد.

وي افزود: خبرنگاران حرف‌ها و مطالب و عملکردهاي ما را به گوش مردم مي‌رسانند و ما بايد فرش قرمز براي خبرنگاران پهن کنيم و از آنان در اين زمينه استقبال کنيم.

دکتر خباز افزود: کار شما اعضاي خانه مطبوعات و کليه خبرنگاران کار با ارزش و ارزشمندي است همه دستگاه‌ها و مديران بايد از اين بستر استفاده کنند و نبايد در اين عرصه کم‌کاري کرد.

استاندار سمنان افزود: تا ‌انديشه و فکر توسعه در جامعه نقش نبندد نمي‌توانيم توسعه را در جامعه توسعه بدهيم و شفافيت يکي از اصول کار براي توسعه است نبايد هيچگونه مخفي کاري داشته باشيم آنها که به دنبال منافع خاصي هستند همواره آب را گل‌آلود مي‌کنند چون منافع در عدم شفافيت برنامه‌ها است.

دکتر خباز گفت: حضرت امام راحل همواره براي بيان عملکردها سفارشي داشتند و بايد زمينه اطلاع‌رساني با کمک خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌هاي گروهي انجام شود. وي با بيان خدمات دولت تدبير و اميد در بخش سلامت و درمان مردم بر اطلاع رساني مناسب اين خدمات و دستاوردها به مردم براي آگاهي آنان تاکيد کرد.

وي همچنين بر حل مسائل و مشکلات خبرنگاران براي تلاش بيشتر آنان در عرصه آگاهي بخشي در استان تاکيد کرد و افزود: فضاي نشريات و علاقمندي مردم به مطبوعات در استان خوب است که بايد در اين زمينه توسعه بيشتري داده شود.

در اين جلسه همچنين رئيس خانه مطبوعات کشور و استان سمنان ضمن تبريک به دکتر خباز به عنوان استاندار سمنان و فرا رسيدن ربيع‌الاول و آغاز امامت حضرت ولي عصر(عج) گزارشي از فعاليت‌ها و اقدامات و مسائل و مشکلات خانه مطبوعات استان را ارائه کرد.

دکتر کواکبيان در ادامه با معرفي اعضا به مشکلات اين خانه اشاره کرد و گفت: ساختمان خانه مطبوعات استان سال‌هاست که بلاتکليف مانده و با وجود تغيير 4 استاندار هم هنوز به نتيجه‌اي نرسيده است.

وي خواستار مساعدت استاندار در خصوص تعيين تکليف ساختمان خانه مطبوعات شد.

کواکبيان پيشنهاد برگزاري مصاحبه‌هاي مديران کل در محل خانه مطبوعات استان را ارائه داد.

شايان ذکر است علاوه بر رئيس خانه مطبوعات استان اعضاي هيات مديره خانه مطبوعات نيز مطالبي را در خصوص مباحث خبرنگاران و عرصه رسانه‌اي استان ارائه کردند.