با ما همراه باشید

خبر ویژه

اقدام آمریکا ،قطعا نقض برجام است

خبراستان : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها بار دیگر با ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران در عمل مشخص کردند که عهد شکن بوده و به تعهداتشان پایبند نیستند.

وحید احمدی با اشاره به مصوبه اخیر آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت در سفر به ایران گفت: آنچه مسلم است این نوع تصمیم گیری ها و محدودیت ها قطعا نقض برجام است.

نماینده مردم کنگاور،صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینگونه اقدام از سوی آمریکا نیازمند این است که مسئولان نوعی عکس العمل مناسبی نشان دهند.

احمدی تصریح کرد: آمریکایی ها بار دیگر با چنین تصمیماتی این موضوع را در عمل مشخص کردند که عهد شکن بوده و به تعهداتشان پایبند نیستند؛به دلیل اینکه در مباحث مربوط به برجام قرار بر این شد که اعضا هر نوع اقدام و حتی اظهار نظری که موجب شود ظرفیت اجرایی برجام را زیر سوال ببرد انجام ندهند.

وی ادامه داد: آمریکا نه تنها از حد اظهار نظر فراتر رفته بلکه به سمت مصوبه ای رفته که مورد تاکید اوباما قرار گرفته است که به اجرای برجام آسیب می رساند همچنین به اعتمادی که لازمه کار طرفین باید باشد نیز آسیب می رساند.

احمدی گفت: قطعا مصوبه آمریکا اثرات منفی خواهد گذاشت اما در حال حاضر  بحث توقف برجام مدنظر نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس برجام  گروه 1+5 نباید اقدامات و رویکرد تخریبی را نسبت به ایران اتخاذ کند.

102نماینده مجلس امروز در تذکری خواستار اقدام متناسب و متقابل دولت در برابر مصوبه اخیر آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت در سفر به ایران شدند.

بر اساس این گزارش، اوباما رئیس جمهور قانون محدودیت روادید ورود به امریکا، برای مسافران به ایران را امضا کرد.

این محدودیت در ذیل قانون بودجه سال اینده امریکا در کنگره تصویب شده بود. وزیر امورخارجه کشورمان بابیان اینکه پیامهای ضدونقیضی از طرف آمریکا صادر می‌شود، این اقدام امریکا را پوچ و بی‌معنا خوانده است.

برخی کارشناسان معتقدند ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران توسط اوباما یک تحریم جدید و درو زدن توافق هسته ای -برجام – محسوب می شود.

اروپاییها در نامه ای به کنگره امریکا ، از این مصوبه انتقاد کرده و گفته اند ممکن است اقدام متقابل اتحادیه اروپا را درپی داشته باشد.

نمایندگان پارلمان اروپا ابراز نگرانی کرده اند قانون جدید امریکا، اتباع سی وهشت کشور را که بیشتر انها اروپایی هستند تحت تاثیر قرار می دهد. سیزده میلیون اروپایی در سال به امریکا رفت و امد دارند که برای گردشگری و سرمایه گذاری با ایران هم مراوده دارند.

رئیس جمهور امریکا دیروز در راستای تضعیف محور مقاومت در منطقه، قانون تشدید فشارها و افزایش تحریمهای مالی و رسانه‌ای ضد حزب الله لبنان را هم امضا کرد.

سنای آمریکا  نیز در ادامه فشارها ضد ایران به بهانه حقوق بشر، طرحی در حمایت از بهاییان تصویب کرد.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.