با ما همراه باشید

خبر ویژه

تعرفه خدمات سلامت باید بر مبنای سرانه بیمه و تورم تعیین ‌شود

خبراستان :عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن یادآوری اصلاح ماده 10 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور، گفت: شورای عالی بیمه تعرفه خدمات سلامت را باید بر مبنای تورم و سرانه بیمه که از سوی مجلس تعیین می‌شود تعیین کنند.

عباس صلاحی در  توضیح تعیین تعرفه‌های بیمه‌ای از سوی شورای عالی بیمه سلامت، گفت: به دنبال دائمی کردن برخی قوانین در لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور در ماده 10، شورای عالی بیمه سلامت باید تعرفه خدمات سلامت را بر اساس سرانه‌ها مشخص کند این در حالی که پیش از این در قانون تعیین تعرفه‌ها بر اساس سرانه‌ها قید نشده بود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان وفراهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شورای عالی بیمه متشکل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت ودرمان است، تصریح کرد: هم‌اکنون این شورا باید بر مبنای تورم و سرانه بیمه که از سوی مجلس مشخص می‌شود تعرفه خدمات سلامت را تعیین کند.

وی افزود: در قانون مشخص نبود که تعرفه‌ها باید بر مبنای سرانه‌ها باشد لذا نمایندگان کمیسیون اجتماعی این ماده قانونی را اصلاح کردند.

صلاحی یادآور شد: شورای عالی بیمه موظف است تعرفه خدمات سلامت را طبق برآورد از طرح تحول سلامت و میزان پرداختی هزینه‌های بیماران در بخش پاراکلینیک و بستری و به خصوص بخش‌های خصوصی و قیمت‌ها در آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها و مهمترین مورد سرانه بیمه و میزان تورم مشخص کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: قوانین برای دائمی شدن نیاز است تا شفافیت کامل یابند لذا ماده 10 لایحه برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور برای رفع تاثیر متغیر زمانی اصلاح شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ در ماده 10 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور آمده است؛ شورای‌عالی بیمه سلامت کشور مکلف است هر ساله قبل از تصویب بودجه سال بعد در هیئت وزیران نسبت به بازنگری ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارایهدهندگان خدمات بهداشت، درمان و تشخیص در کشور اعم از دولتی و غیردولتی و خصوصی با رعایت اصل تعادل منابع و مصارف و قیمت واقعی در جهت تقویت رفتارهای مناسب بهداشتی، درمانی و مبانی محاسباتی واحد و یکسان در شرایط رقابتی و بر اساس بند (8) ماده (1) و مواد (8) و (9) قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور – مصوب 1373- اقدام و مراتب را پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، قبل از پایان هر سال برای سال بعد جهت تصویب به هیئتوزیران ارایه نماید.

گفتنی است این ماده قانونی در کمیسیون اجتماعی بررسی و واژه “سرانه ها” بعد از “تعیین تعرفه خدمات سلامت” افزوده شده است./

منبع :خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.