با ما همراه باشید

خبر ویژه

ترویج فرهنگ اهل‌ بیت(ع) جایی برای وهابیت و تکفیر در جهان باقی نمی‌گذارد

خبراستان :مدیر شبکه جهانی ولایت گفت: ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) جایی برای وهابیت و تکفیر در جهان باقی نمی‌گذارد.

آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی ظهر امروز در همایش ملی سیره علوی(ع) که در سالن همایش شهید آوینی ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: هرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در سطح بین‌الملل مطرح کنیم به‌طور یقین برای دشمنان دین و اهل‌بیت جایی نمی‌ماند.

وی افزود: جوانانی که جذب وهابیت به‌‌ویژه تکفیری می‌شوند به‌خاطر خلأ مذهبی است که در وجود خود احساس می‌کنند.

مدیر شبکه جهانی ولایت  عنوان کرد: دو سال پیش حدود چهل روز در آمریکا بودم و جلسات مختلفی با دانشجویان شیعه داشتم که همه آن‌ها اتفاق‌نظر داشتند که قرن 21،  قرن گسترش فرهنگ شیعه است چراکه جوانان از رفتن به کلیسا و شنیدن سخنان متناقض روحانیون مسیحی خسته شده‌اند.

وی با اشاره به  اینکه فقط در آلمان 245 مرکز اسلامی شیعه ثبت‌شده وجود دارد که نشان از استقبال مردم از فرهنگ اهل‌بیت(ع) است، بیان کرد: علامه زکزاکی در شبکه وصال اعلام کردند که 25 میلیون شیعه در نیجریه، نیجر و سومالی پرورش داده است.

حسینی قزوینی تصریح کرد: در همایش اربعین امسال هشت میلیون نفر با 180 کیلومتر پیاده‌روی در حسینیه بقیةالله(ع) نیجریه حضور پیدا کردند که  این‌ها نشانه استقبال مردم شیعه است.

وی با بیان اینکه  شبکه جهانی ولایت در پنج قاره پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که چند شب گذشته با طلاب نیجریه داشتیم، راهکارهای نشر بیشتر فرهنگ اهل‌بیت(ع) مطرح شد و تصمیم گرفتیم در هر شب به‌مدت یک یا دو ساعت  به‌زبان رسمی نیجر و نیجریه برای نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع) برنامه داشته باشیم تا سال آینده دشمنان ما آمار دهند  شیعه در آمریکا از 100 میلیون تجاوز کرد.

حسینی قزوینی با ابراز اینکه نیجریه 190 میلیون نفر جمعیت دارد و از کشورهای پردرآمد آفریقا است، اظهار داشت: دشمنان از راهپیمایی میلیونی روز اربعین و راهپیمایی باشکوه روز قدس به وحشت افتادند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار شهدای هفته گذشته از 800 نفر تجاوز کرده که خون این شهداء، جمعیت 190 میلیونی نیجریه را به حرکت درمی‌آورد و پایه‌های ظلم وهابیت را در کل 49 کشور آفریقا به لرزه درمی‌آورد.

حسینی قزوینی تصریح کرد: ان‌شاءالله چند ماه دیگر خواهید شنید آمار کسانی که گرایش به اهل‌بیت(ع) دارند از مرز 190 میلیون هم تجاوز خواهد کرد.

وی اظهار داشت: امام علی(ع) در نامه‌ای که به عثمان‌بن حنیف می‌نویسد می‌فرماید هر ملتی امام و پیشوایی دارد که به آن امام و پیشوا اقتدا می‌کند و از نور علم او روشنایی می‌گیرد.

حسینی قزوینی افزود: امام علی(ع) می‌فرماید: امام شما من هستم که از تمام ثروت دنیا دو پیراهن و ازنظر مواد خوراکی دو نان جو بیشتر ندارم بنابراین شما را توان عمل به سیره و عمل به روش من نیست.

وی عنوان کرد: در خطبه 53 نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر آمده است که خدای عالم با مسئولان با آن شکلی برخورد می‌کند که او با ملت و امت برخورد دارد، چنانچه مردم از عملکرد مسئول راضی باشند خداوند نیز از او خشنود است.

مدیر شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: امام علی(ع)در نامه‌ای به استاندارانش می‌نویسد: حاکم و استاندار منصوب از طرف من، تلاش کن در تمام کارهای بزرگ بر خداوند عالم توکل کنی و از خداوند استمداد بگیر، ای حاکم، با کارمند و ملت استانت مدارا کن و با مردم جدی برخورد کن و به تمام مقتضای جامعه جامه عمل بپوشان.

وی با بیان اینکه یکی از بالاترین رمزهای موفقیت حاکم اسلامی این است که در برابر مردم متواضع باشد و تکبر نکند، گفت: امام خمینی(ره) می‌فرماید اگر به من خدمتگزار بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند.

حسینی قزوینی اظهار داشت: امام علی(ع)در نامه که برای فرماندار شهر مکه می‌نویسد می‌فرماید: دیدار عمومی را با مردم هرروز داشته باش تا با مشکلات مردم آشنا شوی و با پیشنهاد‌ها و انتقادات مردم انس بگیری.

وی با اعلام “یکی از پیام‌های این همایش این است که از پیام‌های نورانی و طلایی امام علی(ع) بهره ببریم” افزود: مسئولان استان در جلسات خود قبل از شروع سخن، مطالبه خود را در قالب روایاتی از اهل‌بیت(ع) بیان کنند تا فرهنگ اهل‌بیت(ع)در دل‌ها ایجاد شود چراکه ائمه(ع) کلامشان نورانیت دارد و در دل‌ها نورانیت ایجاد می‌کند.

مدیر شبکه جهانی ولایت عنوان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید جز زبان چیز دیگری پیام‌رسان تو نباشد، تلاش کنید رودررو و چهره به چهره با مردم برخورد کنید و بگذارید مردم حرف دلشان را با خودتان مطرح کنند.

وی بیان کرد: سخن امام علی(ع) نصب العین است، امام علی(ع) می‌فرمایند اگر ارباب رجوعی با برخورد تندخویی و مأیوس گرایانه مسئولان روبه‌رو شود این رفتار از ذهن او بیرون نمی‌رود.

حسینی قزوینی تصریح کرد: در نامه 53 نهج‌البلاغه امام علی(ع) می‌فرمایند: ای مالک، تلاش کن تمام وجود و قلبت مملو از محبت به توده مردم باشد و اگر نتوانستی مشکل مردم را حل کنی با همین گشاده‌رویی خاطره خوبی از تو دارند که هرگز از قلب آن‌ها پاک نخواهد شد.

مدیر شبکه جهانی ولایت اظهار داشت: رسیدگی به حال مستمندان و طبقه آسیب‌پذیر جامعه از تأکیدات امام علی(ع) به مالک بوده  و می‌فرماید: تلاش کن برای رفع مشکلات آسیب‌پذیر جامعه به بهترین شکل رفتار کنی تا مشکلاتشان برطرف شود.

منبع :خبرگزاری تسنیم

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.