با ما همراه باشید

اتاق خبر

احیاء 10 حلقه چاه آب در جنوب شرق استان تهران

خبراستان :مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران از احیاء و بازسازی 10 حلقه چاه در شهرستانهای تحت پوشش این شرکت خبر داد.

علیرضا کارگری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در راستای پایدار نمودن منابع آب و ارتقای خدمات آبرسانی در چهار شهرستان ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا و تأمین آب شرب مورد نیاز شهروندان، اجرای عملیات مهندسی مجدد چاه ها مطابق برنامه نگهداری پیشگیرانه اجرا شد.
وی افزود: در اجرای این طرح 10 حلقه چاه آب شرب احیاء و بازسازی شد که این امر باعث افزایش میزان آبدهی و صرفه جویی مالی در هزینه های سرمایه ای شرکت آبفای جنوب شرقی شد.
کارگری تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات حوزه جنوب شرق استان تهران ، پدیده فرونشست زمین به دلیل برداشت بی رویه آب است که این امر به کج شدن جداره چاه ها و کاهش محسوس آب دهی آن ها منجر می شود.
کارگری بیان داشت: با توجه به بیلان منفی آبخوان و برداشت بی رویه، منابع تأمین آب زیر زمینی دستخوش تغییرات کمی و کیفی بسیاری شده و خسارات جبران ناپذیری به آبخوان و تاسیسات برداشت آب وارد شده است که این امر می تواند باعث کاهش محسوس میزان برداشت آب از چاه های این منطقه شود.
مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی افزود: احیا و بازسازی چاه های آب با هدف بهره برداری بهینه از سرمایه های موجود صورت گرفته و طی آن میزان آبدهی چاه های آب 160 لیتر در ثانیه افزوده شده و بیش از 42 میلیارد ریال در هزینه های سرمایه ای صرفه جویی شده صورت گرفته است.
وی گفت: با توجه به محدودیت های موجود در دسترسی به منابع آب مناسب، انتقال آب از فاصله های دورتر هزینه های سرمایه ای شرکت را چند برابر افزایش می دهد که با اجرای طرح مهندسی مجدد احیاء چاه ها ، در این هزینه های اضافی نیز صرفه جویی بسیار مناسبی صورت می گیرد.
کارگر اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح تعادل بخشی حوزه های آبریز که از مهمترین برنامه های دولت در برنامه ششم توسعه محسوب می شود ، حفاظت پایدار منابع آب در کشور صورت پذیرفته و گروه های مصرف کننده به ویژه در حوزه کشاورزی در اجرای این برنامه یاریگر وزارت نیرو باشند.

منبع :ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.