با ما همراه باشید

پیشوا

سگ های ولگرد برای دانش آموزان ورامین مشکل ایجاد کرده است

خبراستان : با سرد شدن هوا ، تعداد زیادی از سگ های ولگرد به مناطق مسکونی ورامین وارد شده اند و مشکلات فراوانی را برای مردم و به ویژه کودکان و دانش آموزان به همراه آورده اند.

ورامین از چهار سمت شمال ، جنوب ، شرق و غرب توسط اراضی کشاورزی و روستاهایی احاطه شداند که محل مناسبی برای زندگی سگ های ولگرد محسوب می شود ، سگ هایی که روز به روز به تعدادشان افزوده شده است.
هر چند که در طول سال ، تعدادی از این سگ های ولگرد به مناطق مسکونی وارد می شوند ولی این هجوم در ایام سرد سال بیشتر به چشم می خورد تا جایی که این حیوانات برای تهیه غذاحتی به کیسه های زباله ای که شهروندان بیرون از منازل می گذارند نیز هجوم می آورند.
تردد سگ های ولگرد در خیابان ها و به ویژه کمربندی شمالی ورامین – پیشوا باعث بروز تصادف بین آنها و خودروهای عبوری می شود و همیشه می توان لاشه این حیوانات را در خیابان های ورامین مشاهده کرد. معاون خدمات شهری شهرداری ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به ممنوعیت کشتار سگ های ولگرد ، مزایده اجرای طرح زنده گیری سگ ها توسط شهرداری ورامین صورت گرفته تا افراد واجد شرایط بتوانند در این طرح یاریگر شهرداری باشند.
محمد مهمان نواز افزود : در اجرای طرح زنده گیری لازم است که این حیوانات توسط داروی بیهوشی و با استفاده از تفنگ های شکاری ابتدا بیهوش و سپس عقیم سازی شوند تا از ازدیاد آنها جلوگیری گردد.
وی تصریح کرد: تنها شرکت هایی می توانند به این امر اقدام کنند که از امکانات ، مجوز و محل نگهداری و انتقال سگ ها برخوردار باشند و امید می رود با اجرای مراحل قانونی این طرح به زودی در شهر ورامین اجرایی شود.
وی پیش بینی کرد با اجرای این طرح 350 تا 400 سگ ولگرد در ورامین جمع آوری شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.