با ما همراه باشید

اتاق خبر

مجلس برخاسته از بطن ملت و تبلور جمهوریت نظام اسلامی است

خبر استان : امام جمعه پاکدشت مجلس را برخاسته از بطن ملت و تبلور جمهوریت نظام اسلامی دانست و پیاده‌سازی افکار شهید والا مقامی چون دکتر مفتح را لازمه باقی ماندن این نقطه عطف تاریخ ملت خواند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن لزومی امام جمعه پاکدشت و جمعی از مسئولان این شهرستان صبح امروز و همزمان با ایام شهادت آیت‌الله مفتح که با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است، با حضور در خانه ملت مهمان نماینده پاکدشت و ریاست مجلس شورای اسلامی شدند.

حجت‌الاسلام حسن لزومی در این دیدار صمیمی که با حضور علی لاریجانی ریاست مجلس و دکتر مفتح فرزند شهید مفتح و دکتر مظفر همراه بود، به ایراد سخنان وحدت بخش برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت.

امام جمعه پاکدشت در سخنان خود با تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب خاصه شهید والامقام مفتح، مجلس را برخاسته از بطن ملت و تبلور جمهوریت نظام اسلامی دانست و پیاده‌سازی افکار شهید والامقامی چون دکتر مفتح را لازمه باقی ماندن این نقطه عطف تاریخ ملت خواند.

حجت‌الاسلام لزومی در سخنان خود با تقدیر از فعالیت‌های نمایندگان، آنان را به حفظ وحدت بین خود و عدم انعکاس اختلافات به جامعه دعوت کرد و بیان داشت: نمایش وحدت و همدلی شما پدید آورنده جامعه‌ای سرزنده شاداب و پویاست.

ابتکار عمل شهید مفتح ایجاد انسجام و وحدت میان دو عنصر حیاتی حوزه و دانشگاه را به ارمغان آورد

فرهاد بشیری، نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به ابتکار عمل شهید مفتح در ایجاد انسجام و وحدت میان دو عنصر حیاتی حوزه و دانشگاه اظهار کرد: پیش از انقلاب تلاش زیادی شد تا ضمن منزوی کردن روحانیت، دانشگاه‌ها نیز خالی از معنویت و روح اسلام شود اما با پیروزی انقلاب و با حساسیت امام (ره) در ایجاد وحدت رویه میان این دو نهاد، تلاش‌های شهید مفتح به بار نشست.

وی گفت: حوزه و دانشگاه به‌عنوان مغز متفکر جامعه هستند و وحدت آن‌ها می‌تواند موجب هم‌افزایی نیروها و پیشرفت کشور شود.

وی افزود: حوزه و دانشگاه مراکز مولد قدرت هستند و وحدتی که از آن سخن گفته می‌شود به معنای نفی استقلال این دو نیست بلکه روحانی و دانشگاهی مکمل یکدیگرند و باید به رفع خلاءها و تأمین نیازهای علمی و تخصصی کشور همت گمارند.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.