با ما همراه باشید

اتاق خبر

چمنی که در سایه اختلافات به ورامین نرسید/بلاتکلیفی۴۰۰میلیون تومان

خبر استان : اختلافات ایجادشده در مورد محل احداث زمین چمن مصنوعی شهرستان ورامین سبب جمع‌آوری برخی زیرسازی‌های انجام‌شده در این پروژه شده، پروژه‌ای که تا کنون ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است.

شهرستان ورامین باوجود ظرفیت‌های فراوان در رشته فوتبال، با فقر امکانات و زیرساخت‌های مناسب ورزشی روبرو است.

به گواه کارشناسان، فعالان ورزشی و مسئولان شهرستان ورامین، سرانه ورزشی شهرستان باید افزایش پیدا کند و این در حالی است که زمین و سالن‌های مناسب برای گسترش و توسعه ورزش‌هایی نظیر فوتبال در ورامین وجود ندارد.

طی سال‌های اخیر برخی پروژه‌های مهم ورزشی نظیر ورزشگاه پنج‌هزارنفری و احداث زمین چمن مصنوعی به‌منظور ارتقای سرانه ورزشی شهرستان و توسعه رشته فوتبال، موردتوجه قرار گرفت اما به رغم تلاش‌ها صورت گرفته، به دلیل کمبود اعتبارات و یا به علت مشکلات و موانع اداری به نتیجه نرسیده است.

امکاناتی که در شأن فوتبال ورامین نیست

امروز بدون تردید، فوتبال به‌عنوان یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان مردم ورامین شناخته می‌شود و درحالی‌که استعدادهای بسیاری در این منطقه برای معرفی به سطح اول فوتبال کشور وجود دارد، اما فقر امکانات و زیرساخت‌ها اجازه شکوفا شدن این استعدادها را نمی‌دهد.

بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش فوتبال به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، مجبور هستند در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر به تمرین و بازی فوتبال بپردازند که این امر زیبنده شهر ورامین نیست.

برخی ورزشکاران رشته فوتبال شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با انتقاد از کمبود امکانات ورزشی در این شهرستان اظهار داشتند که چرا باید میان ورزش شهرستان ورامین با برخی شهرستان‌های اطراف استان تهران تفاوت باشد.

این فعالان ورزشی افزودند: امروز ورزش فوتبال ورامین نیازمند توجه جدی مسئولان رده‌بالای استانی و کشوری است و برای حل مشکلات زیرساختی این رشته نیازمند عزم همگانی هستیم.

طی سال‌های اخیر احداث زمین چمن مصنوعی در مجاورت پروژه ورزشگاه پنج‌هزارنفری شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفت و به گفته مسئولان، قرار بود زمین چمن مصنوعی فوتبال به مساحت ۱۱ هزار مترمربع و بااعتباری در حدود ۸ میلیارد ریال احداث شود.

احداث زمین چمن مصنوعی موجب ارتقای سرانه ورزشی شهرستان می‌شود

آزمان کادری رییس هیئت فوتبال شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: احداث زمین چمن مصنوعی در نزدیکی پروژه ورزشگاه پنج‌هزارنفری ازجمله پروژه‌های ورزشی است که مورد مطالبه و درخواست ورزشکاران قرار دارد.

وی افزود: پیگیری‌های مختلفی از سوی مسئولان و فعالان ورزشی شهرستان برای به نتیجه رسیدن این پروژه انجام‌شده و امیدواریم راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی به‌منظور ارتقای سرانه ورزشی شهرستان تسریع شود.

پیشکسوت فوتبال ورامین ادامه داد: طبق صحبت‌هایی که درگذشته انجام شد، قرار بود فاز اول احداث زمین چمن مصنوعی در اولویت کار قرار گیرد اما اکنون از آخرین وضعیت این پروژه ورزشی اطلاعی ندارم.

ورامین با فقر امکانات در رشته فوتبال روبرو است

کادری با اشاره به در پیش بودن سفر وزیر ورزش و جوانان به شهرستان ورامین اضافه کرد: امیدوارم همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان که در آینده به ورامین انجام می‌شود، دستورات لازم برای تسریع این پروژه داده شود.

رییس هیئت فوتبال شهرستان ورامین با تأکید به فقر امکانات این رشته در ورامین متذکر شد: امروز شهرستان ورامین با فقر امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در رشته فوتبال روبرو است، درحالی‌که ظرفیت‌های ویژه‌ای در این شهرستان وجود دارد.

کادری ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم که مناطق هم‌جوار شهرستان ورامین نظیر شهرستان ری، دارای چندین سالن و زمین چمن مصنوعی با امکانات مناسب است.

وی عنوان کرد: در صبا شهر به دلیل امکانات خوب و مناسب، تیم‌های مطرح کشور حضور پیدا می‌کنند اما متأسفانه شهرستان ورامین از این امکانات و ظرفیت‌ها محروم است.

حال باگذشت چندین سال از آغاز این پروژه و هزینه حدود ۴۰۰ میلیون تومانی در آن، برخی اختلافات اداری سبب شد تا فعالیت‌های عمرانی انجام‌شده در این پروژه تا حدود زیادی تخریب شود که این امر نگرانی و ناراحتی اهالی ورزش را به همراه داشته است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که در دوره شهردار سابق و ریاست اوقاف و امور خیریه سابق شهرستان ورامین، توافق نامه ای به منظور واگذاری یک زمین برای احداث چمن مصنوعی  امضا شد که برخی مسئولان ارشد شهرستان نیز آن را امضا کردند.

با گذشت چندین سال و به گفته برخی مسئولان ورزش شهرستان ورامین، اختلافات ایجاد شده میان برخی ارگان ها و نهادها سبب شده تا احداث چمن مصنوعی ورامین با مشکل مواجه و هزینه انجام شده در این پروژه نیز به خاطر جمع آوری برخی زیرسازی ها دود شود.

نگرانی رییس اداره ورزش و جوانان ورامین از آینده پروژه چمن مصنوعی فوتبال

مجید بذرافشان رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأیید ایجاد موانع اداری بر سر احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال در ورامین اظهار داشت: در دوره شهردار سابق ورامین و رییس اسبق اوقاف و امور این شهرستان، زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر، برای احداث زمین چمن مصنوعی در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفت.

وی افزود: در توافق‌نامه‌ای که به این منظور به امضای مسئولان ارشد شهرستان ورامین رسید، تأکید شد که هر اختلافی که میان ادارات و نهادهای مختلف ایجاد شد، نباید زمین از اداره ورزش و جوانان گرفته شود و این زمین برای احداث چمن مصنوعی فوتبال در اختیار این اداره قرارگرفته است.

برای احداث زمین چمن مصنوعی ورامین ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است

بذرافشان ادامه داد: در این توافق‌نامه به‌صراحت تأکید شده که باید اختلافات از راه‌های مختلف، جز با گرفتن زمین حل شود اما امروز مشاهده می‌کنیم که برخلاف توافق‌نامه‌ای که به امضای مسئولان ارشد وقت رسیده، عمل می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین با ابراز نگرانی نسبت به آینده پروژه زمین چمن مصنوعی فوتبال این شهرستان  یادآور شد: طی هفته‌های اخیر طی تماسی با اداره ورزش و جوانان مطلع شدیم که اداره اوقاف طی شکایتی، زمین را از اداره ورزش و جوانان پس گرفته است.

وی تأکید کرد: برای احداث زمین چمن مصنوعی ورامین ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است  اما برخی زیرسازی‌های انجام‌شده را از بین برده‌اند، چطور به‌راحتی هزینه‌ای که از بیت‌المال برای ارتقای سرانه ورزشی شهرستان شده، هدر می‌رود.

بذرافشان گفت: از طریق مراجع ذی‌صلاح، اقدامات لازم را برای احقاق حق ورزش شهرستان و هزینه‌هایی که برای انجام این پروژه شده، آغاز کرده‌ایم که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

منبع : مهر       خبرنگار: محمدرضا حیدری، سید محمد حسن محمودی

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.