با ما همراه باشید

اتاق خبر

پایانه صادراتی پیشوا زیرساخت توسعه اقتصادی منطقه را فراهم می کند

خبر استان :پایانه صادراتی پیشوا زیرساخت توسعه اقتصادی منطقه را فراهم می کند

عباس ملکوتی خواه  در جلسه کارگروه امور اقتصادی شهرستان پیشوا گفت: شهرستان پیشوا و شهرستان های همجوار نظیر ورامین، قرچک و پاکدشت قطب تولید محصولات کشاورزی است که این محصولات علاوه بر تأمین نیازهای داخلی قابلیت صادرات به سایر استان ها و حتی خارج از کشور را نیز دارد.
وی افزود: پس از حضور معاون اول رئیس جمهور در شهرستان پیشوا ، درخواست احداث پایانه صادراتی پیشوا مطرح شد که خوشبختانه پیگیری های لازم برای این امر به نتیجه رسیده و هم اکنون سرمایه گذار اجرای این طرح نیز مشخص شده است.
فرماندار پیشوا اظهارکرد: زمین مورد نیاز پایانه صادراتی پیشوا خریداری شده و همزمان با صدور مجوز، اقدامات لازم برای تغییر کاربری و اخذ پروانه ساختمانی نیز انجام خواهد شد تا با راه اندازی این مکان گام های اساسی در رشد اقتصادی منطقه برداشته شود.
وی گفت: با اقداماتی که طی سال های اخیر در احداث شهرک صنعتی پیشوا صورت گرفته ، شرایط لازم برای استقرار صاحبان صنایع در این مکان صنعتی فراهم شده که این مهم نیز می تواند در ایجاد فرصت های شغلی پایدار و حرکت به سمت اقتصاد پویا نقش آفرین باشد.
ملکوتی خواه گفت: یکی از نیازهای شهرک صنعتی پیشوا جهت رونق گرفتن، خارج شدن آن از محدودیت استقرارصنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران است که با رفع این محدودیت، شهرک صنعتی پیشوا بیش از پیش مساعد سرمایه گذاری شده و رونق اقتصادی در آن شکل می گیرد.
وی به ضرورت فعال شدن سازمان تعاون روستایی در پیشوا اشاره کرد و افزود: حرکت به سمت اقتصاد تعاونی می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را با بهره گیری از توان و ظرفیت های مردمی برطرف کند.
فرماندار پیشوا گفت: امروز همه افراد وظیفه دارند تا در راستای برنامه های اقتصادی دولت تدبیر و امید در حمایت از بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی حرکت کرده و با تبعیت از ساز و کارهای اقتصادی دولت یازدهم شرایط مثبتی در کشور پدید آورند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.