با ما همراه باشید

اتاق خبر

نام ری باید کنار تهران باشد/ چمران دنبال جنجال است

خبر استان : فرماندار شهر ری گفت: چمران بیشتر دنبال دعوا درست کردن است تا اینکه مشکل را برطرف کند. من توصیه کردم اصلا دنبال جدا شدن نیستیم بلکه قانون فعلی را اجرایی کنند.

هدایت الله جمالی پور با حضور در غرفه خبرگزاری در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مورد وضعیت جاده چرم‌شهر منتهی به ندامتگاه بزرگ تهران که نا امن است، گفت: باید بپذیریم که مجموعه ای که معضلاتش را به جای دیگری منتقل می کند باید خدماتش را هم ارائه کند. وقتی شهر تهران می خواهد برای خودش امنیت ایجاد کند و مشکلاتش را کاهش بدهد قطعا باید خدمت مرتبط را به منطقه مذکور ارائه کند. شهرداری تهران باید برای نقل و انتقال زندانیان تهران اتوبوس و تاکسی مورد نیاز را تامین کند. مگر می شود زندان تهران به جنوب ری منتقل شود اما خدمات مرتبط با آن ارائه نشود؟ نمی شود زندانی را از زندان آزاد کرد و بعد بگویند برو به امان خدا!

وی در مورد موضوع زباله های ساختمانی در حاشیه شهرستان ری هم گفت: تهران متاسفانه شهرری را پاتوق معضلات خود کرده است. از زباله ها، اموات، زندانیان، مجانین تا غیره. اما تهران عوارضی به شهرری نمی دهد. قطعا شهرداری تهران باید هزینه مخارج این خدمات را بدهد. آقایان شورای شهر فکر می کنند خلق شدند تا فقط مشکلات شهر تهران را برطرف کنند.

معاون استاندار تهران در مورد جدایی ری از تهران گفت: ری از تهران جدا است و فرمانداری ویژه دارد. اینکه شورای شهر تهران از ری جدا نمی شود قطعا سیاسی است اما هم اکنون هم مشکل قانونی داریم. ما شورای شهر تهران و ری و تجریش داریم اما نام شورای شهر، تهران است نه تهران، ری و تجریش در حالیکه این نام در قانون قید شده است.

وی افزود: آقای چمران بیشتر دنبال دعوا درست کردن است تا اینکه مشکل را برطرف کند. من توصیه کردم اصلا دنبال جدا شدن نیستیم بلکه همین قانون را اجرایی کنند و اگر نام ری را در کنار تهران قرار ندهند خلاف قانون عمل کردند.

جمالی پور وضعیت سیاسی ری را خوب ارزیابی کرد و به مهر گفت: با تمام احزاب چپ و راست تعامل خوبی داریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.