با ما همراه باشید

اتاق خبر

عده ای از برجام درک درستی ندارند

خبر استان : معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: عده ای که درک درستی از برجام ندارند تلاش می کنند از نمد برجام برای خود کلاهی بسازند در حالی که روز گذشته مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده و شخص وزیر امور خارجه تقدیر کردند.

سید شهاب الدین چاوشی  در همایش نقش رسانه در برگزاری انتخابات در محل فرمانداری قرچک با اشاره به تصویب برجام و تلاش های تیم مذاکره کننده در به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای گفت: در گذشته اظهار می داشتند که قطعنامه کاغذ پاره است و آنقدر قطعنامه دهند که قطعنامه دانشان پاره شود.
وی افزود: ولی همه شاهد بودند که با ادامه صدور قطعنامه طومار اقتصاد کشور در معرض نابود شدن بود که با توصیه مقام معظم رهبری و رعایت خطوط قرمز نظام توافق هسته ای به نتیجه رسید و زمینه برطرف شدن تمامی تحریم ها فراهم شد.
چاوشی گفت: متأسفانه عده ای فهم درستی از برجام ندارند تلاش می کنند از نمد برجام برای خود کلاهی بسازند ولی همگان شاهد بودند که روز گذشته مقام معظم رهبری با چه توصیفاتی از تیم مذاکره کننده و شخص وزیر امور خارجه یاد کرد و از زحمات این سربازان دیپلماسی تقدیر کردند.
وی گفت: نقاط ضعف برجام به ما مربوط نمی شود بلکه به دشمن ارتباط دارد آن هم به آن دلیل که سیاست دولت وقت نتوانست جلوی اتحاد آمریکا و اروپا را بگیرد و از صدور قطعنامه های متعدد جلوگیری کند ولی دولت تدبیر و امید با هنرمندی هم حق مسلم ایران در دسترسی به دانش هسته ای را ثابت کرد و هم قدرت های بزرگ را سر جای خود نشاند و به دنیا فهماند که بدون در نظر گرفتن حقوق مردم ایران نمی توان کاری از پیش برد.
چاوشی افزود: اگر به فرض جنگی نیز رخ می داد باید با دیپلماسی و گفتگو پایان می یافت ولی هنر جمهوری اسلامی این بود که بدون جنگ و کشتار حق ایران را به جهانیان ثابت کرد.
وی گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که ایران از ابتدا نیز به دنبال تولید سلاح هسته ای نبود، غربی ها در توهم تولید سلاح هسته ای توسط ایران بودند، مهم این است که ایران به دانش هسته ای که در موارد علمی مختلف از جمله تولید انرژی، پزشکی و کشاورزی کاربرد دارد دست یافنه است.
چاوشی تصریح کرد: دولت توصیه های مقام معظم رهبری را به جان و دل می خرد و فرمایشات ایشان را مو به مو اجرا می کند و از حقوق مردم به اندازه یک تار مو نیز کوتاه نمی آید.
وی گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی از چنان صلابتی برخوردار است که می تواند حرف خود را در مجامع بین المللی به کرسی بنشاند و ثابت کند که هیچ معادله پایداری در منطقه بدون ایران شکل نمی گیرد و در اصل دولت یازدهم ایران از انزوای جهانی خارج ساخت.
معاون استاندار تهران افزود: برخی تلاش دارند تا دستاوردهای دولت منتصب به جمهوری اسلامی را کم ارزش جلوه دهند، این افراد نمی توانند موفقیت و شادمانی مردم با ببیند، آنان باید بدانند که با نزاع و تحریم نمی توان کشور اهل بیت را پیش برد.
وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهارکرد: توده مردم از عملکرد فرماندار و بخشدار و مسئول یک اداره اطلاعی ندارند و این اصحاب رسانه ها هستند که باید با اطلاع رسانی صحیح مردم را از آن چه اتفاق می افتد آگاه سازند.
معاون استاندار تهران افزود: خبرنگاران باید آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند، خداوند به قلمی که در دست خبرنگاران است و آن چیزی که می نویسند قسم یاد کرده و باید مراقب باشید که قلم خود را به چه چیزی می فروشید.
وی گفت: خبرنگار باید جستجوگری کند و تنها به مطالبی که مورد پسند مسئولان باشد روی نیاورد، اگر اجازه می دادیم که خبرنگاران مسئولان را نقد کنند هیچ بیگانه ای نمی توانست ما را به بسیاری از مسائل متهم کند.
چاوشی از مسئولان خواست تا اجازه دهند دلسوزان و معروف و منکرشناسان آنان را نصحیت کنند.
وی با اشاره به این که قانون اساسی نظارت همگانی را به رسمیت شناخته تصریح کرد: مسئولان که از عرش الهی نازل نشده اند و عاری از خطا نمی باشند ، اگر کسی از تقوای الهی برخوردار باشد که این تقوا می تواند او را از مسیر ناصواب دور ساز ولی زمانی که از درون واعظی وجود ندارد که راه را به انسان نشان دهد و او را در مقابل وسوسه های حفظ کند، افرادی از بیرون باید به او نظارت کنند و راه را به وی نشان دهند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران تأکید کرد: خبرنگارانی که به شرافت حرفه ای خود پایبند می باشند باید به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه وارد میدان شده و با جهت گیری صحیح و حساب شده جامعه را به سمت صلاح سوق دهند البته باید مراقب باشند که این مراقبت نباید به افشاگری که نشان از بی دینی و بی تقوایی دارد منجر شود .
چاوشی همچنین گفت: آن چه جامعه اسلامی را از گزند دشمنان نجات می دهد موشک و تجهیزات نظامی نیست.
وی گفت: شاه با تمامی امکانات نظامی و وابستگی محض به شرق و غرب نتوانست در مقابل خواست مردم تاب بیاورد و زمانی که مردم نظام طاغوت را نخواست سرنگون شد.
چاوشی تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه ها و ارزش های اسلامی شکل گرفته است و برای پیشبرد اهداف خود به حضور مردم نیاز دارد و این مهم همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.
وی بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور مردم معنی پیدا می کند، ایران به منابع نفتی، تسلیحات نظامی و کشورهای شرق و غرب متکی نیست بلکه تکیه ایران اسلامی به خداوندی است که ما را مأمور به حفظ حقوق مردم کرده است.
معاون استاندار تهران با بیان این که تمامی کارها باید در جهت حفظ حقوق مردم انجام شود گفت: در جمهوری اسلامی همه افراد مکلف به رعایت اخلاق دینی هستند، مسئولیت تنها برای رفع نیازهای مردم است ولی متأسفانه برخی از افراد از مسئولیت برای بستن بار خود استفاده می کنند.
وی افزود: نداشتن مدیریت و نداشتن نگاه واقع بینانه در کارها باعث شده تا کشور ما با مشکلاتی نظیر معیشت افراد همراه باشد، ایران از منابع عظیم خدادادی، نفت ، گاز و 58 نوع معدن برخوردار است که باید با درایت از این نعمات بهره برده و ایران اسلامی را به الگویی عملی برای تمامی کشورها تبدیل کنیم .
چاوشی بیان داشت: با وجود شیطنت های داخلی و خارجی، ایران در آینده ای نه چندان دور در عرصه های مختلف با موفقیت های چشمگیری روبرو خواهد شد، به شرط آن که در کنار برخورداری از منابع خدادادی، از منابع انسانی نیز به درستی استفاده کنیم.
وی افزود: اگر افراد به درستی سرجای خود قرار گیرند و زمام کارها را به افراد بی کفایت ندهیم، می توان کارهای بزرگی را انجام داد، کارهای بزرگ نباید روی دوش انسان های کوچک قرار گیرد که این امر با آموزه های دینی ما نیز مغایر است.
معاون استاندار تهران تأکید کرد: اگر خواهان ایرانی کارآمد و ماندگار هستیم باید نظام اداری را اصلاح کنیم که بخش عظیمی از این اصلاح امور با استفاده از انتقادات ، نظرات و پیشنهادات رسانه ها محقق می شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مبارزه با استکبار نباید هیچ گاه فراموش شود چرا که منشأ نجات بشر در مبارزه با استکبار است.
چاوشی افزود: استکبار ستیزی امروز در مفهوم اخلاق دینی تجلی پیدا می کند و باید دقت داشت که استکبار به معنی خودبرتر بینی به عنوان فرهنگ و دیدگاهی است که باید با آن مقابله کرد.
وی با اشاره به این که ریشه استکبار در قرآن کریم با نافرمانی شیطان در سجده نکرده به انسان آغاز شد اظهار کرد: استکبار تنها به آمریکا و شرق و غرب اختصاص ندارد و فقط افراد متمول و پولدار مستکبر نیستند بلکه هر کسی که خود برتربین باشد و خود را بالاتر از دیگران احساس کند مستکبر است.
چاوشی تأکید کرد: اگر خواهان ایرانی مستحکم می باشیم باید با خوی استکباری در زندگی فردی و اجتماعی مقابله کرده و آن را نابود کنیم ، برای آن که طاغوت ستیز باشیم باید ابتدا طاغوت نفس را از بین ببریم .
معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: هر جامعه برای جلوگیری از هرج و مرج در زندگی اجتماعی ناگزیر از پذیرش حاکمیت است چرا که اگر این حاکمیت نباشد مردم برای یکدیگر مزاحمت ایجاد خواهند کرد چرا که انسان ها خواسته های زیادی دارند و برای رسیدن به این خواسته ها ممکن است به هر کاری متوسل شود بنابراین قانون و نظم باید این خواسته ها را کنترل کند.
وی با اشاره به وصیت حضرت علی (ع) در داشتن تقوای الهی و نظم در امور گفت: اگر خواهان ایرانی آباد و دست یابی به رفاه و آسایشی هستیم که مردم در آن احساس خوشبختی کنند باید به این وصیت که از آموزههای دینی نشأت گرفته بازگردیم، چیزی که کشورهای غرب آن را آزموده و باعمل به آن به پیشرفت دست یافته اند.

منبع : ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.