با ما همراه باشید

پیشوا

سرانه فضای سبز پیشوا در حد مطلوب است

خبر استان : معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان پیشوا سرانه فضای سبز شهرستان پیشوا را مطلوب عنوان کرد و گفت: علی‌رغم محدودیت‌های مالی شهرداری اقدامات مناسبی در جهت حفظ و افزایش فضاهای سبز شهری صورت داده است.

محمدرضا درگزی در جلسه ستاد فضای سبز شهرستان پیشوا اظهار داشت: با پلاک کوبی الکترونیکی درختان می‌توان گزارش‌های صحیح و کاربردی از وضعیت فعلی آن‌ها به دست آورد و نیاز است شهرداری در جهت اجرای این مهم تلاش کند تا حفاظت بیشتری از درختان در سطح شهرستان به‌عمل آید.

وی سرانه فضای سبز شهرستان پیشوا را مطلوب عنوان کرد و گفت: علی‌رغم محدودیت‌های مالی شهرداری اقدامات مناسبی در جهت حفظ و افزایش فضاهای سبز شهری صورت داده است و با احداث بوستان‌های محله‌ای در نقاط مختلف، خدمات موثری به شهروندان ارائه می‌شود.

درگزی با اشاره به اهمیت بوستان‌های محله‌ای افزود: طراحی و احداث بوستان‌های محله‌ای که نقش عرصه‌های عمومی درون محله‌ای را ایفا می‌کنند، یکی از موضوعات مهم و اساسی در طراحی و برنامه‌ریزی شهرها به حساب می‌آید که مورد تاکید مسئولان فرادستی است.

معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان پیشوا به ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر پروژه ایجاد فضای سبز 450 هکتاری اشاره کرد و گفت: کاشت گونه‌های مقاوم و سازگار در 450 هکتار از اراضی شهرستان پیشوا می‌تواند نقش مهمی را در افزایش فضای سبز ایفا کند.

وی با تاکید بر کاشت سهمیه نهال که هر ساله توسط استانداری به شهرها ابلاغ می‌شود، تاکید کرد: سهمیه شهرستان پیشوا در سال جاری 50 هزار اصله نهال بوده که شهرداری از تمام توان خود برای تامین و کاشت آن بهره گرفته است.

شیرزاد یعقوبی شهردار پیشوا نیز در ادامه این جلسه در توضیح اقدامات صورت گرفته در راستای پلاک کوبی الکترونیک درختان گفت: پلاک کوبی الکترونیک درختان اطلاعات مفید و دقیق از تعداد درختان، سن، گونه، بیماری و حتی مختصات آن‌ها را ارائه می‌دهد و با توجه به اینکه این پروژه بر روی بستر جی آی اس پیاده‌سازی می‌شود، می‌توان از اطلاعات جمع‌آوری شده در تهیه نقشه‌های مفید فضای سبز و شهرداری بهره برد.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در ایجاد بوستان‌های محله‌ای افزود: با تکیه بر نگاه مسئولان فرادستی و علی‌رغم محدودیت‌های پیش رو، ایجاد پارک‌های محله‌ای را با هدف تامین فضای سبز مورد نیاز و ایجاد محیطی مناسب برای شهروندان، در دستور کار قرار دادیم و اکنون با داشتن 18 تا 20 بوستان محله‌ای در مناطق مختلف شهر پیشوا، خدمت‌رسانی می‌کنیم.

یعقوبی ادامه داد: از آنجا که محیط شهری یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده سلامت شهروندان است با احداث دو پارک بزرگ چهار هکتاری و 6 هزار متری در شهدای گمنام و  شهید اردستانی، خدمت‌رسانی به شهروندان را در راس برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

اسماعیل میران‌زاده رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا نیز با اشاره به ضرورت اختصاص 25 درصد از عرصه صنایع به فضای سبز گفت: کلیه صنایع موظف به اختصاص 25 درصد از عرصه خود به فضای سبز هستند و اداره محیط زیست با پایش‌های مستمر، پیگیری این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی و تغییرات اقلیمی که در جهان حاکم است کاشت گونه‌های بومی که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار باشد، ضروری است.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.