با ما همراه باشید

پیشوا

آگاه سازی مهمترین ابزار موفقیت در پدافند غیرعامل است

خبر استان : فرماندار پیشوا گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی مهمترین ابزار موفقیت در پدافند غیرعامل است.

عباس ملکوتی خواه  در جلسه تبیین اهداف پدافند غیر عامل با بیان اینکه پدافند غیر عامل یکی از راه کارهای اساسی و مهم در مقابله، پیشگیری و خنثی کردن توطئه ها و اهداف شوم دشمنان است تاکید کرد: برای دست یابی به اهداف پدافند غیرعامل باید آحاد مردم با مؤلفه های پدافند غیرعامل آشنا شوند.
وی افزود: پدافند غیرعامل بدون بهره گیری از توان و ظرفیت مردمی به نتیجه مطلوب نرسیده و نمی تواند اهداف از پیش طراحی شده را محقق کند.
ملکوتی خواه اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنی خود را با راه های مختلف به اثبات رسانده و امروز با تغییر شیوه و راهبرد خود به دنبال استحاله فرهنگی و تأثیر شدید بر افکار عمومی مردم است.
وی گفت: تمامی مسوولین و مردم وظیفه دارند تا با تکیه بر باورهای اسلامی به عنوان پدافند غیر عامل این توطئه ها را پیش بینی و از تحقق آن ها جلوگیری کنند.
فرماندار پیشوا گفت: پدافند غیرعامل، پایش تهدیدات دشمن و ارائه راهکارهای مقابله با آن است و مسوولین دستگاه ها باید با ارزیابی عملکرد خود در هفته پدافند غیرعامل و شناسایی نقاط ضعف و قوت، برنامه ریزی های موثرتری را جهت مقابله با جنگ نرم دشمنان انجام دهند.
رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان پیشوا گفت: پدافند غیرعامل با هدف مصونیت بخشی کشور در تمامی حوزه ها در مقابله با تهدیدات، از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در راستای ترویج آن، فرهنگ سازی صورت بگیرد تا به این مهم نه تنها در یک هفته که در تمام طول سال توجه شود.
چهارم تا دهم آبان 94، هفته پدافند غیر عامل با شعار «پدافند غیرعامل، مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت» است.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای گفته می شود که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد.
هدف از اجرای طرح های پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی و تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور علیرغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.