با ما همراه باشید

اتاق خبر

گنبد جدید حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) پیشوا نصب شد

خبر استان : ابوالفضل حسین آبادی  گفت: عملیات اجرایی تعویض گنبد حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) پیشوا از سال 92 آغاز و با پیگیری های صورت گرفته و نیز تأمین اعتبار مورد نیاز به پایان رسید.

وی اظهار داشت: جنس این گنبد از آلومینیم بوده و قطر آن که به صورت دو جداره ایجاد شده 11 متر و 60 سانتی متر، ساقه آن 4 متر و ارتفاع آن از سطح زمین 25 متر می باشد.

وی هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل نذورات و عواید آستانه مقدس امامزاده عبدالله (ع) و کمک خیرین و دریافت تسهیلات اعلام کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پیشوا تکمیل زائرسرا ، ساخت سردر ورودی، خیابان کشی، ساخت سقاخانه، تکمیل مجتمع فرهنگی را از دیگر برنامه های آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله (ع) عنوان کرد.

آستانه متبرک امامزاده عبدالله (ع) در مسیر جاده پیشوا به سمت شهرستان پاکدشت و در شرق روستای غیاث آباد و نزدیکی روستای جلیل آباد قرار دارد.

مساحت عرصه بقعه 5 هکتار و اعیانی آن یک هزار و 500 مترمربع است و بنای اصلی بقعه متعلق به دوره صفویه می باشد.

حرم امامزاده شامل یک اتاق کوچک است که در ضلع جنوبی آن دو اتاق آینه کاری شده دیده می شود و مرقد مطهر با ارتفاع 50 سانتیمتر مربع دارای ضریح جدید مطلا است.

بقعه امامزاده عبدالله (ع) که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشد در فهرست آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.