با ما همراه باشید

اتاق خبر

حیوانات فروخته شده به باغ وحش پاکدشت بازمی گردند

خبر استان : محمودرضا سعیدپور گفت : پرونده تخلف باغ وحش این شهرستان به اتهام واگذاری و نقل و انتقال غیر مجاز حیوانات در مراجع قضایی بررسی و رسیدگی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت اظهار کرد: برای مدیر این باغ وحش قرار 200 میلیون ریالی صادر و متخلف ملزم به بازگرداندن حیوانات واگذار شده به این محل شد.

وی خاطر نشان کرد: تنها باغ وحش شهرستان پاکدشت اقدام به واگذاری تعدادی از پستانداران و پرندگان وحشی به یکی از باغ وحش های استان های غربی کرده بود.

وی ادامه داد:این باغ وحش علاوه براین اقدام به بازسازی این مرکز بدون دریافت مجوز محیط زیست کرده بود که این امر موجب شد پرونده در مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گیرد.

سعیدپور با اشاره به اینکه عملکرد نامطلوب این مجموعه بارها طی بازدیدهای مکرر کارشناسان به مسوول واحد گوشزد شده بود، اظهار کرد: سهل انگاری و ناتوانی اقتصادی این مرکز در رفع معضلات و مشکلات موجب شد روز به روز شرایط محیطی این باغ وحش نامناسب تر شود.

وی گفت: باوجود پیگیری های این اداره و صدور اخطاریه های مکرر زیست محیطی و اعطای مهلت مناسب به منظور رعایت مفاد دستورالعمل ایجاد و مدیریت مراکز نگهداری حیات وحش و همچنین نبود رعایت ضوابط توسط این باغ وحش به دلیل بی توجهی مسوول آن، پرونده به دستگاه قضایی ارجاع شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: مدیر این مرکز ملزم به بازگرداندن حیوانات واگذار شده به پاکدشت شد.

سعیدپور خاطر نشان کرد: کفتار، گرگ، تشی (خار پشت)، میمون، خرگوش، عقاب سیاه، سارگپه، جغد شاخدار، کبک، قرقاول و مرغ عشق از جمله حیوانات واگذار شده است .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.