با ما همراه باشید

اتاق خبر

رتبه‌بندی اولویت‌های استان تهران در تخصیص بودجه

خبر استان : رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از اولویت‌های استانی برای اختصاص بودجه خبرداد.

نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران  با اشاره به درآمد استان تهران اظهار کرد: کل اعتبارات استان در سه بخش ملی، ملی-استانی و مصوب استانی است که بالغ بر 2هزار 600میلیارد تومان در سال 94 بودجه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اولویت‌های استان برای اختصاص بودجه افزود: اولویت اول در سطح استان مربوط به آب ‌شرب و کشاورزی است بخش دوم بودجه استانی درحوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل خصوصی و دولتی است که در دستور کار قرار گرفته و بخش دیگر مربوط به بهداشت، درمان و سلامت استان است که درقالب بودجه از سال 93 موردتوجه قرارگرفته و نتیجه آن احداث و یا بازسازی بیمارستان‌هایی درشهر تهران و شهرستان‌های پیرامون بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تصریح کرد:درحال انجام هماهنگی‌‌هایی برای احداث بیمارستان‌هایی در شهرستان ‌های پیرامونی مانند پاکدشت، شهریار، شهرقدس، قرچک و ورامین هستیم.
ترکی درخصوص اقدامات در حوزه‌ی راه‌وشهرسازی استان گفت: دراین راستا یکی ازپروژه‌های مهم کمربندی سوم است که از هشتگرد آغاز و خروجی آن به پاکدشت می‌رسد که می‌تواند مسیر ارتباطی غرب به شرق را پوشش دهد و حجم ترافیک در جنوب تهران را کاهش دهد، دومین پروژه‌ راه‌و‌شهری کمربندی جنوب تهران است که 3 شهرستان اسلامشهر، رباط‌کریم و بهارستان را پوشش می‌دهد واین کمربندی به طول 50 تا 56 کیلومترمی‌رسد که عملیات این کمربندی آغاز شده و تا 2 سال آینده مورد بهره‌ورداری قرارمی‌گیرد و از امتیازات این کمربندی این است که به کاهش ترافیک در این 3 شهرستان کمک می‌کند.
وی درادامه افزود: بحث اتصال مترو تهران به شهرستان‌ ‌‌های پیرامونی نظیرتهران-ورامین و تهران-قرچک آغاز شده است و خط مترو تهران-اسلامشهر در مصوبه اخیر دولت نهایی شده و به صورت ریلی حمل‌و‌نقل انجام می‌شود، همچنین شهرستان‌های پردیس،‌ دماوند و فیروزکوه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
ترکی در خصوص مترو شهر جدید پرند گفت: مترو تهران به فرودگاه امام خمینی(ره) و شهر جدید پرند از 2 سال پیش آغاز شده و شهرداری متولی این امر است و دولت نیز حدود 100میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده است که در نهایت باهماهنگی شهرداری و استانداری کار را پیگیری خواهیم کرد.
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان تهران بیان کرد: به طورقطع این مجموعه اقدامات براقتصاد و اشتغال‌زایی استان تاثیر می‌گذارد که این امر با پیگیری اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.