با ما همراه باشید

اتاق خبر

ورودبخش خصوصی برای باز شدن گره تصفیه خانه‌های جنوبشرق استان تهران

خبر استان : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران گفت: راه‌اندازی تصفیه خانه در شهرستان‌های قرچک و پاکدشت از طریق همکاری با بخش خصوصی انجام می‌شود.

علیرضا کارگری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران با اشاره به وظیفه خطیر این شرکت در برهه و زمان حاضر اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران در برهه و شرایط موجود در چندین عرصه به فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازد.

وی فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران عنوان کرد و افزود: امروز کشور با بحران آب مواجه است، به همین خاطر اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ‌سازی در این زمینه در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

تعامل با آموزش‌وپرورش برای ترویج مصرف درست آب

کارگری فرهنگ‌سازی در میان دانش آموزان، نوجوانان و جوانان را بسیار مهم دانست و ادامه داد: در این راستا تعاملات مثبت و سازنده‌ای با آموزش‌وپرورش مناطق مختلف انجام شده تا زمینه فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی آینده‌سازان کشور درباره اهمیت و ارزش آب و منابع آبی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران اضافه کرد: به عقیده بنده اگر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور، ارزش و اهمیت واقعی آب را بدانند و آگاهی پیدا کنند که برای مصرف هر مقدار از آب، چه میزان هزینه واقعی صورت می‌گیرد، قطعاً شاهد موفقیت‌های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

حضور در مدارس هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید

وی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب در سایه تعامل و همکاری با نهادهای و ارگان‌های مختلف به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهد داد و تلاش می‌کند تا در زمینه اصلاح الگوی مصرف گام‌های جدی را بردارد.

کارگری بیان داشت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، حضور در برخی از مدارس و گسترش فرهنگ مصرف درست و صحیح آب در دستور شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران قرار گرفت.

کسب استانداردهای بین‌المللی توسط آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران همچنین به موفقیت این شرکت در کسب استانداردهای بین‌المللی اشاره کرد و متذکر شد: با تلاش‌های انجام شده، شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران موفق به کسب گواهینامه استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت ISO ٩٠٠١-٢٠٠٨ ، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO ١٤٠٠١-٢٠٠٤ و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلیOHSAS١٨٠٠١-٢٠٠٧ در قالب سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)شد.

وی گفت: کسب این موفقیت‌ها بدون تلاش مجموعه کارکنان آبفای جنوبشرق استان تهران میسر نمی‌شد به همین خاطر باید از تلاش‌های مجموعه آب و فاضلاب تشکر و قدردانی کرد.

۶۰ هزار متر لوله‌گذاری در ۶ ماهه اول سال ۹۴ در جنوبشرق استان تهران

کارگری در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد شش ماهه اول سال ۹۴ شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران پرداخت و اظهار داشت: شبکه آبرسانی در بسیاری از مناطق جنوبشرق استان تهران فرسوده و نیازمند بازسازی و یا نوسازی و توسعه بود، به همین خاطر در شش ماهه اول سال جاری در حوزه توسعه و اصلاح خطوط لوله آب، ۶۰ هزار متر لوله‌گذاری انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران افزود: روند بازسازی، ترمیم و نوسازی خطوط آبرسانی در جنوبشرق استان تهران در نیمه دوم سال با جدیت دنبال خواهد شد.

انجام هشت هزار متر لوله‌گذاری در شهرک‌های نوساز جنوبشرق استان تهران

کارگری با اشاره به توسعه خطوط لوله‌گذاری در شهرک‌های نوساز جنوبشرق استان تهران گفت: یکی از نیازهای برخی شهرک‌های نوساز در جنوبشرق استان تهران، توسعه و ایجاد خطوط لوله آبرسانی بوده است که این موضوع در شش ماهه نخست سال جاری با جدیت از سوی شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران پیگیری شد.

وی افزود: با تلاش مأموران شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران در شش ماهه نخست سال جاری قریب به هشت هزار متر لوله‌گذاری در شهرک‌های جدید جنوبشرق استان تهران انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران  در پاسخ به این سؤال خبرنگار مهر که سرنوشت تصفیه‌خانه‌های شهرستان‌های جنوبشرق استان تهران در چه مرحله‌ای است، گفت: اکنون ساخت و راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرستان پیشوا با پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای روبرو بوده است.

وی متذکر شد: اجرا و راه‌اندازی تصفیه‌خانه در شهرستان‌های قرچک و پاکدشت نیز از طریق همکاری با بخش خصوصی انجام می‌شود و ساخت این دو پروژه نیز هم‌اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

۱۵ هزار متر لوله‌گذاری شبکه فاضلاب در جنوبشرق استان تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح فاضلاب در جنوبشرق استان تهران اشاره کرد و گفت: طرح توسعه و راه‌اندازی خطوط اصلی و فرعی فاضلاب شهری در جنوب شرق استان تهران از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.

کارگری با تأکید بر عزم شرکت آب و فاضلاب در این عرصه افزود: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۵ هزار متر لوله‌گذاری فرعی و اصلی فاضلاب در جنوبشرق استان تهران انجام شده که این اقدامات در شش ماهه دوم نیز ادامه پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای برطرف کردن افت کمی و کیفی منابع آبی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران، حفر چاه‌های جدید به منظور برطرف کردن افت آب در برخی مناطق است که در این زمینه حفر و تجهیز پنج حلقه چاه در نیمه دوم سال جاری با جدیت دنبال خواهد شد.

وی بیان داشت: مأموران شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران در این زمینه تلاش‌های مجدانه‌ای را انجام داده‌اند به همین خاطر در شش ماهه دوم سال ۹۴ شاهد بهره‌برداری از حلقه‌های چاه جدید خواهیم بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ضرورت تعامل آب و فاضلاب با مردم گفت: شرکت آب و فاضلاب جنوبشرق استان تهران آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم در حوزه‌های مختلف است و در این راستا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

منبع : مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.