با ما همراه باشید

اتاق خبر

تضييع حقوق شهروندي سزاوار مردم ورامين نيست

خبر استان : رئیس کمیسیون فرهنگی شوراي اسلامي شهر ورامين گفت: اجراي پروژه زيرزميني بودن مترو از مطالبات جدي مسئولان شهر باشد.
سيدمحسن رضايي در حاشيه جلسه شوراي اسلامي شهر ورامين گفت: بحث مترو از سال 1385 با مساعدت و حمايت ويژه مهندس هاشمي (مديرعامل وقت مترو) كليد خورد.
وي گفت: مترو يكي از ضرورتها و چالشهاي جدي يك دهه اخير مردم ولايتمدار ديار 15 خرداد مي باشد و در دوره هاي مختلف شوراي اسلامي شهر ورامين يكي از دغدغه هاي اصلي اعضاء شوراي اسلامي شهر به عنوان نمايندگان و خادمين مردم بوده و هست.
بخشدار اسبق قرچک  افزود: بعد از برگزاري انتخابات دوره چهارم شوراها و از همان روزهاي اول جلسات متعدد و پيگيريهاي اين مهم را جزء مهمترين برنامه هاي منتخبين مردم قرار داد بطوريكه در يك سال گذشته جلسات ويژه اي با حضور مهندس چمران رييس شوراي عالي استانها، كريمي معاون عمراني استانداري تهران، سليم آبادي مديركل دفتر فني ، مهندس نوري (پدر متروي ايران)، مهندس ثنایی و مشاورين و كارشناسان برگزار گرديده است.
رضايي اظهار داشت: در طي جلسات مختلف و بازديدهاي ميداني از طول مسير مترو ورامين از ابتداي شهر ورامين (ميدان پوئينك) تا (منطقه دهوين) و كليه موانع، تقاطع ها اعم از شهرك مدرس، خيرآباد، قاسم آباد، پل كارخانه قند و تقاطع بلوار امام رضا(ع) و … بصورت ويژه و كارشناسي شده بازنگري گرديد.
عضو شوراي اسلامي شهر ورامين تصريح كرد: در پايان اين جلسات و پيگيريهاي مداوم مهندس علي حيدريان شهردار ورامين و اعضاي شوراي اسلامي شهر و با توجه به اينكه بيش از 60 درصد از كاربريها بصورت مسكوني و فضاي سبز در مجاورت مسير ريلي قرار داشت كه از لحاظ سازمان محیط زيست هم دچار اشكال بود، شهرداري به اين نتيجه رسيد كه با يكي از شركتهايي كه در سطح عالي كشور فعاليت نموده ، رايزني و طي قراردادي اين كار كارشناسانه انجام و اجرايي به استان و کشور در مورد معضلات ترافیکی ارائه گردد.
وي افزود: استانداري تهران در اولين جلسه شوراي عالی ترافيك استان تهران در مورخ 25 خرداد 93 به رياست مهندس كريمي معاون استانداري تهران با حضور 30 عضو از كارشناسان كشور و استاني تشكيل و با اكثريت قاطع آراء به اين خواسته مردم ديار 15 خرداد با نگاه تخصصي شهرداري و شوراي اسلامي شهركه مطابق با طرح تفصيلي بود راي مثبت دادند و به تصويب رسيد كه مسير مترو تهران- ورامين – پيشوا براي گذر از شهر ورامين با مسافت 5/11 كيلومتر بافت شهري بصورت زيرزميني اجرا گردد.
اين مسئول تصريح كرد: برخود لازم ميدانم بعنوان نماينده از شوراي اسلامي شهر و منتخب سه دوره شورا و تجربه پیش از 30 سال سابقه مدیریتی از عنايت مهندس كريمي معاون استاندار ، اعضاي شوراي هماهنگي ترافيك استان تهران در دولت كريمه دكتر روحاني كمال تشكر و تقدير را مي نمايم .
وي در پايان گفت: انتظار مي رود دولت تدبير و اميد با عنايت به اينكه بيش از 80 درصد آراء خود را از حوزه انتخابیه شهرستان ورامین و روستاهاي اطراف بدست آورد، دولت نيز با تدبير ويژه خود در مورد زيرزميني بودن مترو، اميد را بيش از پيش در دلهاي مردم ديار 15 خرداد كه حق ويژه اي به گردن اين انقلاب و نظام دارند زنده نمود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.