با ما همراه باشید

اتاق خبر

بیمارستان تخصصی سرطان در قرچک احداث می‌شود

خبر استان : سید‌محمد سیدی  درباره برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: سه بخش عمده برای فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه تعریف شده است ,بخش اول مربوط به بقاع متبرکه، بخش دوم موقوفات و بخش سوم فعالیت های قرآنی است که هر کدام از این سه حوزه دارای زیرمجموعه های خاص و  بسیار گسترده ای هستند و جزو وظایف ذاتی سازمان تعریف شده اند.

وی با  اشاره به وضعیت امامزاده‌ها در شهرستان قرچک و ورامین افزود: در شهرستان های ورامین و قرچک 51 امامزاده عظیم الشان رامیزبانی  می کنیم که این رقم در استان رقم مطلوب ومناسبی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های  ورامین و قرچک عنوان کرد: در حوزه موقوفات تا رسیدن به جایگاه شایسته اندکی فاصله داریم که امیدواریم با همت مؤمنان و واقفان خیر اندیش به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به  وضعیت وقف  در  شهرستان های ورامین و قرچک  با بیان اینکه در حوزه موقوفات تا رسیدن به جایگاه شایسته اندکی فاصله داریم, افزود: در سال گذشته توانستیم 21 وقف جدید را ثبت کنیم و رتبه اول استان تهران را به خود اختصاص دهیم.

سیدی تصریح کرد: همچنین موقوفات خیلی خوبی را داشتیم که از جمله این موقوفات می توان به موقوفه امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین شامل وقف پنج قطعه از اراضی مشخص خود برای روضه حضرت سیدالشهداء به همراه یک حلقه چاه اشاره کرد.

وی با اشاره به وقف مشارکت جمعی بیان کرد: هر کس باید به فراخور توانایی خود و به اندازه ای که می تواند در موضوع وقف مشارکت کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های  ورامین و قرچک گفت: یکی از برنامه هایی که سازمان اوقاف سال گذشته با مجوز مجلس آغاز کرده و امسال نیز پیگیری می شود وقف مشارکت جمعی است .

وی  درباره چگونگی مشارکت مردم در وقف مشارکت جمعی گفت: مقرر شده تا یک بیمارستان تخصصی سرطان بنا شود و از محل موقوفات خود مردم به صورت وقف مشارکتی اوراق وقف صادر می شود و  با هماهنگی بانک ملت این اوراق در اختیار شعبات بانک قرار گرفته است و هر کسی به هر اندازه که بخواهد می تواند در این وقف سهیم شده و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

سیدی با اشاره به اینکه در استان تهران در زمینه دریافت سند مالکیت موقوفات رتبه اول را اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های ورامین و قرچک از آن خود کرده است، گفت: سال گذشته  در استان تهران رتبه اول را در اخذ سند مالکیت موقوفات کسب کردیم که این  امر حاصل زحمات  اداره اوقاف و همکاری  و  ثبت اسناد و املاک شهرستانهای ورامین وقرچک و همچنین دادگستری این دو شهرستان بوده است.

وی با تقدیر از همکاری بسیار خوب و مطلوب همه یاوران فرهنگ وقف خاطرنشان کرد: از متولیان دستگاه قضایی شهرستان که جلوی پدیده شوم موقوفه خواری را گرفته و موجبات قطع دست تعرض کنندگان به موقوفات را فراهم آوردند کمال  تشکر  را به عمل می آورم و انشاءالله موارد دیگر اینچنینی را نیز با همکاری آنها سامان داده تا بتوانیم تمام فعالیت های خود را در راستای نیل به اهداف واقفین خیراندیش رهنمون سازیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.