با ما همراه باشید

قرچک

مردم قرچک از داشتن تخت بیمارستانی محروم هستند

خبر استان : فرماندار قرچک گفت: شهرستان 300 هزار نفری قرچک و ساکنان آن از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی نیز محرومند و لازم است تا وضعیت فعلی درمانگاه های این شهرستان به روز شود.

مسعود مرسل پور روز شنبه در دیدار با مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: قرچک با دارا بودن بیش از 300 هزار نفر جمعیت از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی نیز محروم است و مردم مجبورند برای دسترسی به امکانات درمانی و بهداشتی به شهرهای اطراف عزیمت کنند.
وی گفت: تنها مرکز درمانی تأمین اجتماعی مستقر در شهرستان نیز جوابگوی نیاز بیماران نمی باشد.
مرسل پور اظهار کرد: با ارتقای قرچک به شهرستان، به همان نسبت مطالبات مردم نیز افزایش یافته و یکی از خواسته های اصلی و بحق مردم این منطقه، برخورداری از مراکز درمانی در داخل شهرستان است.
وی بیان کرد: تجهیز و تکمیل وضعیت فعلی درمانگاه و ایجاد یک بیمارستان تأمین اجتماعی که پاسخگوی نیاز جمعیت 300 هزار نفری شهرستان قرچک باشد دو انتظار مهم مردم و مسوولان از سازمان تأمین اجتماعی است.
مرسل پور گف : هم اکنون بیش از 8 هزار بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی در قرچک حضور دارند که باید برای تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی این افراد، فکری اساسی شود و فرمانداری نیز آماده است تا برای ارتقای سطح درمان و کمک به بهبود وضعیت بهداشتی شهرستان همکاری لازم را داشته باشد.
فرماندار قرچک افزود: هرچند عملیات تجهیز کارگاه بیمارستان دولتی 64 تختخوابی قرچک آغاز شده ولی اساسی ترین مشکل شهرستان، تأمین نیازهای درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی است که به عنوان راهکار میان مدت می توان احداث مراکز درمانی و کلینک های تخصصی را در دستور کار قرار داد.
مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران نیز در این جلسه گفت: اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران نگاه ویژه ای به شهرستانهای استان دارد چرا که این شهرستان ها در سایه پایتخت در بحث بهداشت و درمان مغفول مانده است.
محمدتقی خسروانی مقدم افزود: طرح های این اداره کل در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا می شود و تلاش می شود که در اجرای این طرح ها، از نظر تأمین تجهیزات تخصصی به شهرستان ها توجه ویژه ای شود.
وی افزود: شهرستانهای جنوبشرق استان تهران به لحاظ امکانات درمانی محرومند و مردم قرچک نیز از بیمارستان های اطراف همچون بیمارستان شهدای 15 خرداد ورامین استفاده می کنند که یک ششم استاندارد درمانی در این بیمارستان وجود دارد و مسلما این امر برای مردم نارضایتی ایجاد می کند.
وی اظهار امیدواری کرد در سایه همدلی و همراهی تمامی مسوولان شهرستانی و استانی، زمینه رفع نیازهای درمانی و بهداشتی قرچک برطرف شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.