با ما همراه باشید

ورامین

۳۳۱ هزار ۸۳۱ دُز واکسن کرونا در ورامین تزریق شده است

معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تا کنون، ۳۳۱ هزار و ۸۳۱ دُز واکسن کرونا در ۲ نوبت اول و دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.

سید اصغر تقوی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: بر اساس سامانه سیب، جمعیت مشمول واکسیناسیون شهرستان ورامین ۲۳۳ هزار و ۳۱۸ نفر است.

وی گفت: از این تعداد و بر اساس سامانه سیب، ۱۶۵ هزار و ۴۳۵ دُز واکسن در ۲ نوبت اول و ۱۳۰ هزار و ۴۶۶ دُز دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.

تقوی اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان ورامین، تاکنون ۷۰.۹ درصد از این افراد دُز اول و ۶۸ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: از ۱۵ آبان‌ماه امسال تا کنون سه هزار رو ۹۲۷ دُز واکسن نوبت اول و ۱۴ هزا رو ۸۰۱ دُز نوبت دوم به افراد واجد شرایط تزریق شده است.

تقوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح محله محور موسوم به شهید حاج قاسم سلیمانی در مناطق مختلف ورامین افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، ۲۱ هزار ۹۰۰ مورد تست سریع (Rapid) و ۶ هزار و ۸۲۱ مورد تست پی.سی.آر در مناطق مختلف شهرستان از مردم گرفته شده و افراد که نتیجه تست آنان مثبت بوده، به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی اظهار داشت: طی این مدت، سلامتی ۷۰ هزار و ۴۵۴ نفر از افرادی که با بیماران کرونایی در تماس بودند رهگیری شد تا مشکلی برای آنان در ابتلا به بیماری به وجود نیاید.

معاون فرماندار ورامین اظهار داشت: در حوزه نظارت بر واحدهای صنفی، در طول اجرای طرح شهید سلیمانی ۲۰ هزار و ۳۸۴ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد سه هزار و ۷۴۷ واحد اخطاریه دریافت کرده و ۳۴۰ واحد نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

معاون فرماندار ورامین اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی (آذرماه سال گذشته) تاکنون ۲۶ هزار و ۱۹۶ نفر به بیمارستان‌های ورامین مراجعه کردند که از این تعداد و ۱۹ هزار و ۴۷۱ نفر به صورت سرپایی درمان و هشت هزار و ۵۰ نفر در بیماران بستری شدند و ۴۶۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مداوا قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: مهمترین اصل در پیشگیری از همه گیری کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است تا با افزایش میزان رعایت مردم، از بروز همه‌گیری جدید پیشگیری شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.