با ما همراه باشید

اتاق خبر

کشاورزی در زمین تمرین رکوردار پرتاب چکش زنان

خبراستان:رکوردار پرتاب چکش زنان ایران می‌گوید به خاطر اینکه زمین تمرین قبلی او به کشاورزی اختصاص داده شده به زمین دیگری رفته که فنس پرتاب ندارد.

زهرا عرب رستمی، رکورد دار پرتاب چکش زنان ایران به شرایط تمرینی خود اشاره کرد و گفت: تمریناتم را شروع کرده‌ام و تمرکزم بر مسابقات جوانان جهان است که مرداد ماه سال آینده در کنیا برگزار می‌شود. ورودی مسابقات ۵۸ متر است که من را کسب کرده‌ام اما در ایران هم یک مسابقه ورودی برای اردوهای تیم ملی می‌گذارند که باید در آن شرکت کنم.

او در این مورد افزود: شرایط تمرینی من خوب است اما مثل همیشه امکانات خاصی ندارم؛ زمین پرتابی که قبلا آنجا تمرین می‌کردم الان به کشاوری اختصاص داده شده و من به یکی از روستاهای ورامین رفته‌ام که از آنجا تا خانه‌مان ۱۵ دقیقه راه است اما فنس پرتاب ندارد. از طرف دیگر دستکش و کفش پرتاب هم ندارم و با اینکه چکش‌هایم باید ۴ کیلوگرم باشد اما خالص نیست و وزن کمتری دارد. با این حال امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم.

رکوردار پرتاب چکش در مورد زمین تمرین خود گفت: زمین فعلی من برای فوتبال بوده و فقط دو دایره دارد که وسایل پرتاب را با خودم به آنجا برده‌ام. این زمین بزرگ است اما به دلیل نداشتن فنس پرتاب خطرناک است. زمین قبلی یه دیوار داشت که در فاصله ۶۰ متری با نقطه پرتاب بود و چون پرتاب‌های من با چکش سه کیلویی بالای ۶۵ و با چکش چهار کیلویی بالای ۶۰ متر بود، مدام چکش‌هایم به دیوار می‌خورد و یا آن طرف دیوار می‌افتاد اما در زمین جدید این مشکل را ندارم، تنها وسایل لازم تمرین می‌خواهم. البته هیات تهران فنس زمین قبلی را به محل تمرین جدیدم آورده اما هنوز کسی آن را نصب نکرده است.

او در مورد شرکت در مسابقات پیش رو بیان کرد: گویا اردیبهشت ماه مسابقات کشورهای اسلامی در ترکیه و مسابقه‌ای در چین برگزار می‌شود که در رده سنی بزرگسالان است. من هم به شرایط خوبی نیاز دارم چون رکورد نفرات برتر کشورهای اسلامی بالای ۶۵ متر و رکورد من ۵۹ متر است. در نتیجه به شرایط تمرینی خوبی می‌خواهم تا به تدریج خود را به سطح بالاتری برسانم. امیدوارم فدراسیون در این زمینه برنامه‌ریزی کند چون ما اکنون اردو هم نداریم در حالی که کشورهای دیگر، اردوهای خود را با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی آغاز کرده‌اند.

این ورزشکار خواستار برگزاری مسابقه رکوردگیری نوجوانان شد و بیان کرد: فقط امسال در رده سنی نوجوانان هستم و دوست دارم که رکورد بزنم اما فدراسیون قصد دارد اواخر سال مسابقه برگزار کند که به سن من نمی‌خورد. گفته‌اند برای اعزام نوجوانان به قهرمانی آسیا رکوردگیری برگزار می‌کنیم که باید با مسئولان فدراسیون صحبت کنم، در صورت امکان زمان آن به گونه‌ای باشد که سن من هم بخورد.

عرب رستمی در پایان از باشگاه پلیمرخلیج فارس تشکر کرد و گفت: این باشگاه خیلی برای من و دوومیدانی کاران زحمت کشید، به گونه‌ای که یکی از انگیزه‌هایم برای رکوردشکنی‌ حمایت‌های این تیم بوده است. امیدوارم پر قدرت راه خود را ادامه دهد و حامی ورزشکاران باشد.

انتهای پیام

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.