با ما همراه باشید

اتاق خبر

سهم جمعیت روستایی در شهرستان پاکدشت افزایش یافته است

خبراستان: فرماندار پاکدشت گفت: در سایه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق روستایی، از میزان مهاجرت روستانشینان به مناطق شهری کاسته شده و سهم جمعیت روستایی در شهرستان پاکدشت افزایش یافته است.

هادی تمهیدی در جلسه بررسی مشکلات روستای آفرین از توابع بخش شریف آباد پاکدشت گفت: روستاها بخش مولد جامعه هستند که تولید و اشتغال به ویژه در حوزه کشاورزی در آن‌ها رونق دارد، بنابراین با رفع مشکلات و موانع توسعه این مناطق می‌توان شعار جهش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب را محقق و موجب رونق تولید در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری شد.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به عمران و آبادانی روستاها داشته و این امر موجب افزایش سهم جمعیت ساکن در روستاها شده و نرخ جمعیت روستانشین شهرستان با رشد بیش از چهار درصدی همراه شده است.

تمهیدی تصریح کرد: یکی از مهمترین افتخارات دولت تدبیر و امید توجه ویژه به مناطق روستایی است و این مهم در شهرستان پاکدشت با اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده باعث شده تا چهره مناطق روستایی تغییر یابد.

هادی تمهیدی افزود: در طول فعالیت دولت بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به مناطق شهری و روستایی پاکدشت ارائه شده که این امر تحول عظیمی در خدمت رسانی به مردم این شهرستان به وجود آورده است.

وی گفت: از مجموع این اعتبارات، بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به روستاهای شهرستان پاکدشت اختصاص یافته که این اعتبارات در حوزه های زیرساخت، اجرای طرح های هادی روستایی، بازگشایی معابر، احداث ساختمان اداری، خرید و تجهیز ماشین آلات آتش نشانی، ساخت فضاهای فرهنگی، بوستان های روستایی و احداث سالن و زمین های ورزشی شده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.