با ما همراه باشید

اتاق خبر

ارز های دیجیتال و بیت کوین!؟

خبراستان:آیا درباره این دو واژه تا به حال چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید که ارز های دیجیتال و یا بیت کوین https://www.zoomarz.com/what-is-bitcoinhttps://www.zoomarz.com/what-is-bitcoinچه هستند و به چه کاری می آیند؟ آیا قرار است تمام افراد با داشتن ارز های دیجیتال و بیت کوین پولدار شوند؟ چه چیزی در انتظار ارز های دیجیتال و بیت کوین می باشد؟
در این مقاله ما قصد داریم تا درباره ارز دیجیتال بیت کوین با شما عزیزان گفتگو کنیم. اگر قصد آشنایی با این ارز را دارید، حتماً این مقاله را تا انتها دنبال کنید. اگر بخواهیم در همین ابتدا درباره بیت کوین یک تعریف ارائه دهیم، بیت کوین یک نوع پول دیجیتال است که می تواند کارهای بسیار زیادی با آن در بستر اینترنت انجام دهید. اگر تصمیم به این گرفته اید که اطلاعات خود را در زمینه بیت کوین کامل کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

بیت کوین – Bitcoin چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم هر توضیحاتی دهیم، ابتدا باید کمی با بیت کوین آشنا شوید. همانطور که گفتیم بیت کوین نوعی پول دیجیتال است که شما می توانید در بستر اینترنت و در دنیای واقعیت از آن استفاده کنید. اما این را بدانید که هیچ‌گاه نمی توانید بیت کوین را لمس کنید چراکه وجود فیزیکی ندارد. این توضیحات تنها مخصوص بیت کوین نبود چراکه مخصوص تمامی رمز ارز هایی است که در حال حاضر فعال هستند و فعالیت می کنند و قابلیت هایی همچون بیت کوین دارند. نمونه ای از این رمز ارز ها عبارت اند از: اتریوم، بیت کوین کش، ترون، کاردانو، ریپل و… .
بیت کوین قابلیت های زیادی دارد و در این مقاله نیز با آن ها آشنا خواهیم شد. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که دلایل ایجاد بیت کوین چیست؟ در این ادامه این مقاله ما دقیقاً به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چرا بیت کوین به وجود آمده است. همراه ما باشید.
دلایل ایجاد بیت کوین چیست؟
توسعه دهندگان بیت کوین که در ادامه با آن ها آشنا می شود، به دلیل مختلفی این ارز را ایجاد کرده اند. در این قسمت از مقاله ما قصد داریم تا تنها به چند دلیل اشاره کنیم. همراه ما باشید.
شما می توانید با بیت کوین کارهای زیادی انجام دهید. برای مثال شما می توانید با بیت کوین خرید کنید، با بیت کوین پول جا به جا کنید و حتی با بیت کوین سرمایه گذاری کنید که در حال حاضر افراد بسیار زیادی این کار را انجام داده اند. برای اینکه این موضوعات را بهتر درک کنید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.
شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چگونه می توان با بیت کوین پول جا به جا نمود؟ برای پاسخ به این سؤال ما یک مثال می زنیم تا بهتر متوجه این موضوع شوید.
تصور کنید که قصد دارید از ایران برای فردی که در کشور آلمان قرار دارد پول ارسال کنید. از آنجایی که ایران توسط کشور آمریکا تحریم شده است، این محدودیت باعث سخت انجام شدن این کار شده است. بنابراین خیلی سخت می شود تا این کار انجام شود، اما خوشبختانه با وجود بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال انجام این کار دیگر آسان شده است چراکه برای انجام این کار تنها باید مقدار پولی که قصد ارسال آن به آلمان را دارید به بیت کوین تبدیل کنید. حال باید بیت کوین را به حساب کیف پول مقصد واریز کنید. شما به همین راحتی توانستید این کار را در کمتر از نیم ساعت انجام دهید.
با مطالعه این توضیحات، حال دیدید که بیت کوین تا چه اندازه انجام کار ها را آسان کرده است؟ این مثالی که در این قسمت برایتان زدیم تنها یکی از کارهایی است که بیت کوین انجام آن ر راحت تر کرده است. البته شایان به ذکر است که بیت کوین هدف های دیگری نیز دارد و توسعه دهندگان آن در تلاش اند تا تمامی این کار ها توسط بیت کوین به راحتی انجام شوند و بیت کوین نیز به هدف هایش برسد. اگر علاقه مندید تا با توسعه دهندگان بیت کوین آشنا شوید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.
تاریخچه ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین توسط فردی با نام مستعار ” ساتوشی ناکاموتو ” در سال 2008 به وجود آمد. شاید در برخی از سایت ها سال به وجود آمدن بیت کوین را 2009 دیده باشید اما در اصل اواخر سال 2008 بود که این ارز توسط ساتوشی معرفی شد. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چرا نام مستعار خالق بیت کوین را گفته ایم؟
پاسخ به این سؤال این است که این فرد تا به حال گمنام است و هیچ مشخصاتی از وی وجود ندارد جز نام مستعار ساتوشی ناکاموتو. لازم به ذکر است که هنوز مشخص نیست که این نام متعلق به خالق بیت کوین است و یا اینکه تیم توسعه دهنده بیت کوین. اگر در حال حاضر فردی بخواهد در ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کند، قطعاً نگاهی به سازنده و تیم توسعه دهنده آن می اندازد و اگر آن ها نامعتبر بودند از سرمایه گذاری در آن ارز دوری می کند. اما در آن سال این موضوع وجود نداشت و افراد به راحتی به بیت کوین اعتماد کردند و آن را مورد خرید و فروش قرار دادند که در حال حاضر بیت کوین اینگونه سر صدا کرده است.
چگونه می‌توان بیت کوین کسب کرد؟

برای اینکه بتوانید بیت کوین کسب کنید راه های مختلفی وجود دارد که بین تمامی این راه ها تنها دو راه وجود دارد که شما می توانید از طریق آن ها به راحتی به بیت کوین دست یابید.
1. خرید بیت کوین
2. استخراج بیت کوین
در ادامه اگر همراه ما باشید، بیشتر درباره خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین با شما عزیزان گفتگو خواهیم کرد.

چگونه می توان بیت کوین را خریداری کرد؟

برای خرید بیت کوین می توانید از صرافی های دیجیتال اقدام کنید. در حال حاضر هم امکان خرید بیت کوین از صرافی های دیجیتال وجود دارد و هم از صرافی های خارجی. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که از کدام صرافی باید استفاده کنیم؟ در ادامه همراه ما باشید تا به صورت کامل درباره این موضوع با شما عزیزان گفتگو کنیم.
اگر قصد سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال را دارید و نمی خواهید اقدام به خرید و فروش کنید، می توانید از صرافی های ایرانی استفاده کنید. البته این نکته قابل ذکر است که امکان استفاده از صرافی های را نیز دارید اما اگر مبتدی هستید برای انجام این کار بهتر است از صرافی های داخلی استفاده کنید.
اما اگر قصد خرید و فروش بیت کوین را دارید، در صرافی های ایرانی تنها باید پولتان را از ریال به دلار تغییر دهید و سپس با انتقال دلار به صرافی های خارجی خرید و فروش بیت کوین را آغاز کنید. همانطور که می دانید برای انجام این کار باید یکی از دلار های دیجیتال را انتخاب کنید که پیشنهاد ما تتر است و بیشتر افراد نیز از تتر استفاده می کنند.

چگونه می توان بیت کوین را استخراج کرد؟

برای اینکه بتوانید بیت کوین را استخراج کنید باید از دستگاه های ماینر استفاده کنید. متأسفانه در حال حاضر قیمت دستگاه های ماینر زیاد است و هر فردی توانایی تهیه دستگاه های ماینر را ندارند. شاید برایتان سؤال باشد پس افرادی که می گویند با کامپیوتر بیت کوین استخراج کنید، چگونه این کار انجام می شود؟
بیت کوین با هر دستگاهی قابل استخراج است اما تنها استفاده از دستگاه های ماینر برایتان سود آورد است به همین علت ما به شما می گوییم که حتماً از دستگاه های ماینر استفاده کنید. استفاده از لپ تاپ، کامیپوتر و گوشی های موبایل برای استخراج بیت کوین به شما ضرر های جبران ناپذیری وارد می کند. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا نمی توان با کامپیوتر و یا با گوشی موبایل بیت کوین استخراج نمود؟ برای اینکه پاسخ سوال خود را دریافت کنید به مثال ذیل دقت کنید.
شما یک کامپیوتر را در کنار یک دستگاه ماینر در نظر بگیرید، به نظر شما کدام یک مخصوص استخراج طراحی شده است و قدرت بیشتری دارد؟
مسلماً پاسخ این سوال دستگاه ماینر است چراکه تنها از دستگاه ماینر برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می شود و نه کار دیگری و در نتیجه دستگاه های ماینر به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند و قدرت زیادی نیز دارند. به این موضوع توجه زیادی کنید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اگر ما بیت کوین خریدیم و یا اینکه استخراج کردیم، چگونه باید از آن نگه داری کنیم؟ در ادامه اگر همراه ما باشید پاسخ این سوال را دریافت می کنید.

چگونه بیت کوین را ذخیره کنیم؟

ذخیره سازی بیت کوین بسیار راحت است چراکه برای انجام این کار تنها نیاز به کیف پول های دیجیتال است. شما می توانید به راحتی با استفاده از کیف پول های دیجیتال بیت کوین و یا هر رمز ارز دیگری را ذخیره کنید و از آن نگه داری کنید. در حال حاضر کیف پول های دیجیتال انواع مختلفی دارد. کیف پول ها عبارت اند از:
1. کیف پول های نرم افزاری و یا تحت وب
2. کیف پول های سخت افزاری
3. کیف پول های کاغذی
تمام این کیف پول ها تنها برای ذخیره رمز ارز ها به کار می رود اما هر کدام از تنها نوع کارکردشان با یک دیگر متفاوت است. ما در سایت زوم ارز به صورت کامل درباره تمامی کیف پول ها با شما عزیزان گفتگو کرده ایم. با کمی جستجو می توانید به راحتی از این طریق با انواع کیف پول ها آشنا شوید.منبعwww.zoomarz.com

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.