با ما همراه باشید

اتاق خبر

راه اندازی دو پلتفرم ارز دیجیتال در دبی

دو پلتفرم بزرگ تجارت ارزهای دیجیتال اعلام کرده‌اند که دفتر مرکزی منطقه‌ای و جهانی خود را در دبی راه اندازی خواهند کرد.

پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال Bybit و Crypto.com گفته‌اند که دفاتری در دبی راه اندازی خواهند کرد. این شرکت‌ها تصمیم خود را در جریان اجلاس سران جهانی دولت که در حال حاضر در دبی برگزار می شود، اعلام کردند.

دفتر مرکزی هر دو شرکت در سنگاپور است. Bybit دفتر مرکزی خود را به دبی منتقل می‌کند و در اوایل آوریل 2022 فعالیت خود را آغاز می‌کند و بیان می‌کند که مجوز اصولی برای انجام یک طیف کامل از تجارت دارایی‌های مجازی در دبی را دریافت کرده است. همچنین فرآیند استخدام استعدادها و انتقال تیم ها و عملیات موجود را آغاز کرده است.

در همین حال، Crypto.com گفته است که یک دفتر مرکزی منطقه‌ای در دبی راه اندازی خواهد کرد، در حالی که پایگاه اصلی خود را در سنگاپور حفظ خواهد کرد. ثانی الزیودی (Thani al-Zeyoudi)، وزیر تجارت خارجی امارات و وزیر مسئول جذب و حفظ استعدادها، پس از اعلام این خبر گفت: “دارایی‌های مجازی مانند ارز دیجیتال و بلاک چین، امور مالی را برای همیشه تغییر داده‌اند. برای جلوتر ماندن در این صنعت که به سرعت در حال تغییر است، ما در حال ایجاد یک اکوسیستم مناسب برای کسب و کار با مقررات قوی برای جذب، حفظ و فعال کردن شرکت‌های با رشد بالا هستیم؛ این امر به معنای پرداخت سود سهام بر حسب نسل بعدی FDI [سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی] است. می بینند که وارد می شوند”.

این اعلامیه به دنبال قانون پیشنهادی ارزهای دیجیتال دبی در مارس 2022 است که توسط سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی (Vara) تازه تأسیس شده است.  قانون جدید به استثنای مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC) در سراسر امارت اعمال خواهد شد. اداره خدمات مالی دبی (DFSA)، تنظیم کننده DIFC، در حال توسعه مقررات خود است.

نسخه نهایی این قانون هنوز فاش نشده است. قوانین مشابه در حال حاضر در کشورهایی از جمله سنگاپور، کانادا، ایالات متحده و بریتانیا وجود دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.