با ما همراه باشید

اتاق خبر

حمایت از سرمایه گذاران درآمد پایدار در شهر ایجاد می کند

خبر استان : شهردار پیشوا گفت: حمایت از سرمایه گذاران درآمد پایدار در شهر ایجاد می کند و باید از بخش خصوصی در این امر پشتیبانی کرد.

شیرزاد یعقوبی در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری پیشوا از منابع محدود مالی برخوردار است به گونه ای که بودجه سال جاری این شهر با 140 میلیارد ریال بسته شده که از این مقدار ، 50 درصد به مسائل عمرانی و 50 درصد به مسائل جاری شهرداری اختصاص می یابد.
وی افزود: اگر کل این بودجه محقق شود، با این مبالغ نمی توان کارهای بسیار و خدمات مناسبی را به مردم ارائه نمود هرچند که تاکنون با حمایت های شورای شهر، تمامی طرح های پیش بینی شده اجرا و به بهره برداری رسیده است.
وی ایجاد درآمد پایدار را یکی از مهمترین برنامه های شهرداری یاد کرد و اظهار داشت: هم اکنون بخش خصوصی اقدام به احداث مجتمع عظیم فرهنگی ورزشی این شهر را در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع در دست اجرا دارد که فاز نخست این طرح شامل استخر سرپوشیده به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار پیشوا افزود : با توجه به کاهش میزان ساخت و ساز در شهرستان ، تأمین درآمدهای پایدار یکی از اولویت های شهرداری پیشوااست که از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه را می توان به ساماندهی میدان عرضه میوه و تره بار شهرداری ، احداث مرکز تجاری نگین شهرداری و احیاء معدن شن و ماسه در روستای جمال آباد و استخراج شن از این محل اشاره داشت.
وی تصریح کرد: هوای شهرستان پیشوا به دلیل نزدیکی به بخش شریف آباد و نیروگاه شهدای پاکدشت ، از میزان آلایندگی این نیروگاه تأثیر می پذیرد و هم اکنون با پیگیری طرحی جامع ، تلاش داریم اعتباری را از محل عوارض آلایندگی برای پیشوا جذب کنیم.
وی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری پیشوا طی دو سال گذشته گفت: احداث بلوار شهید مهتدی ، بلوار شیخ عباس قمی ، ساماندهی اماکن مجاور صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) ، احداث 20 بوستان محله ای در مناطق مختلف شهر ، کمک به استقرار و احداث ادارات جدید در پیشوا از جمله ساختمان دادستانی ، کمیته امداد حضرت امام و جهاد کشاورزی ، احداث ساختمان جدید شورای اسلامی و شهرداری ، راه اندازی مرکز علمی کاربردی شهرداری ، همکاری برای احداث دو سوله صالحین سپاه و ساماندهی آرامستان بهشت ابراهیم از جمله اقدامات شهرداری طی دو سال گذشته بود.
یعقوبی همچنین از بازگشایی معابر ، احداث میدان ، احداث دو جایگاه گاز طبیعی CNG ، احداث سالن چندمنظور شهدای گمنام و بهسازی قبور شهدای صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) از دیگر فعالیت شهرداری طی دو سال گذشته یاد کرد.
شهرستان پیشوا با 70 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری جنوب شرق تهران قرار دارد .

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.