با ما همراه باشید

اتاق خبر

سامانه ۱۳۷ شهرداری تازه تأسیس قلعه‌نو راه‌اندازی شد/ لزوم احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای

خبراستان:شهردار قلعه‌نو گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری قلعه‌نو به منظور ارائه خدمات به شهروندان راه‌اندازی شد و با نهایت توان پاسخگوی درخواست‌ها و پیشنهادات اهالی این شهر تازه تأسیس است.
سامانه ۱۳۷ شهرداری تازه تأسیس قلعه‌نو راه‌اندازی شد/ لزوم احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، امید محمودی اولین شهردار شهر تازه تأسیس قلعه نو روز گذشته در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یک روستا وقتی به شهر تبدیل می‌شود نباید فقط در قالب اسم باشد بلکه از لحاظ امکانات نیز باید اقدامات زیربنایی صورت بگیرد و خدمات شهرداری به گونه‌ای باشد که توسعه و پیشرفت به صورت محسوس از سوی مردم احساس شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قلعه‌نو حدود دو ماه پیش تأسیس شده است، افزود: پس از تبدیل روستای قلعه‌نو به شهر و تأسیس شهرداری، امور فرهنگی را سرلوحه کار قرار دادیم و باتوجه به اعیاد و مناسبت‌های مذهبی که داشتیم، قبل از پروژه‌های عمرانی، برنامه‌های فرهنگی را شروع کردیم.

شهردار قلعه‌نو ادامه داد: در این مدت برخی اقدامات عمرانی مانند اصلاح هندسی معابر، آسفالت معابر خاکی و لکه‌گیری انجام شده و بیشتر برنامه‌های عمرانی در بازه زمانی یک ماه تا یک سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

لزوم احداث ایستگاه آتش‌نشانی و پایگاه امدادونجات جاده‌ای در شهر قلعه‌نو

محمودی با اشاره به اینکه قلعه‌نو در گذشته روستا بوده و زیر ساخت‌های مناسب شهری از جمله شبکه فاضلاب و استقرار ادارات خدمات‌رسان را در اختیار ندارد، گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری امروز راه‌اندازی می‌شود، ایستگاه آتش‌نشانی تا ۴۰ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد و دادگاه و شورای حل اختلاف نیز به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یک مجموعه باغ اداری برای استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال احداث است، اضافه کرد: شهر قلعه‌نو در مسیر اصلی ری-ورامین قرار دارد و باتوجه به حادثه‌خیز بودن این محور، موضوع امداد جاده‌ای بسیار مهم بوده و لازم است در کنار ایستگاه آتش‌نشانی و اورژانس حتماً پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیز احداث شود که پیگیر این موضوع هستیم.

شهردار قلعه‌نو با تأکید بر بسترسازی برای خدمات الکترونیک تصریح کرد: برای سهولت امور مردم به دنبال آن هستیم خدمات شهرداری را به صورت الکترونیک و هوشمند ارائه دهیم و برای این منظور اپلیکیشن‌هایی برای تلفن همراه طراحی می‌شود همچنین تحت وب نیز خدمات به مردم ارائه می‌شود تا شهروندان بتوانند بدون مراجعه حضوری و از منازل خود امورات مربوط به شهرداری را درخواست و پیگیری کنند.

اهتزاز پرچم سبز علوی بر فراز شهر

محمودی در ادامه با اشاره به اهتزاز پرچم سبز علوی بر فراز شهر قلعه‌نو همزمان با دهه ولایت ابراز کرد: به مناسبت آغاز دهه ولایت و امامت پرچم سبز علوی به نشانه بزرگداشت این ایام بابرکت با همکاری شهرداری و حوزه بسیج قلعه‌نو بر فراز این شهر برافراشته شد.

وی با بیان اینکه دهه ولایت امسال را پررنگ جلوه دادیم، افزود: از دیگر برنامه‌های این دهه مسابقات فرهنگی ویژه عید غدیر و کاروان شادی بود که به مدت دو شب کاروان جشن و شادی غدیر با هدف ایجاد نشاط و معنویت در شهر قلعه‌نو به حرکت درآمد که نیروهای خدوم بسیج و مسجد قلعه‌نو با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به اجرای سرود در خیابان‌ها و محلات شهر پرداختند.

شهردار قلعه‌نو بیان کرد: غدیر یک فرهنگ عقلی و فکری دارد که با فرهنگ و آداب و رسوم ما سازگاری دارد و این باعث شده است که ما هر ساله وقتی که نام غدیر و دهه ولایت مطرح می‌شود با هر قوم و کیشی دل‌هایمان را به سمت غدیر ببریم.

رونمایی از اِلمان غدیر

محمودی با اشاره به جانمایی اِلمان غدیر در این شهر عنوان کرد: به منظور توسعه نمادهای فرهنگی و مذهبی، بزرگترین اِلمان منقش به نام امیرالمؤمنین(ع) در شهرستان ری را در یکی از مکان های عمومی شهر قلعه‌نو نصب کردیم.

وی یادآور شد: این اِلمان منقش به نام امیرالمؤمنین(ع) بوده که دارای ۱۴ ضلع و ۳۴ نام علی(ع) است و همزمان با ایام دهه امامت و ولایت در شهر قلعه‌نو رونمایی شد.

شهردار قلعه‌نو با تأکید بر استفاده از اِلمان‌های مناسب اسلامی در نقاط مختلف شهر در مناسبت‌های مختلف گفت: در راستای بهره‌گیری از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از نقش و نگارهای معماری اسلامی در طرح‌های زیباسازی سطح شهر، در شهرداری قلعه‌نو بر آن شدیم تا نسبت به ساخت اِلمان غدیر با بهره‌گیری از نقوش معماری اسلامی اقدام کنیم.

محمودی تصریح کرد: رویکرد فرهنگی در مدیریت شهری علاوه بر افزایش میزان رضایت‌مندی شهروندان موجب توسعه امور دینی و اجتماعی می‌شود.

پخت و توزیع ۱۰ هزار پرس غذا

وی با اشاره به فعالیت ستاد غدیر این شهر اظهار کرد: برای اولین بار پخت و توزیع ۱۰ هزار پرس غذا در روز عید غدیر تحت عنوان اطعام غدیر در کل شهر به شکل خانه به خانه توزیع شد و علاوه بر ۱۰ هزار پرس غذای گرم تعداد ۱۰هزار عدد ساندویچ به طور کاملاً بهداشتی بین شهروندان توزیع شد.

شهردار قلعه نو افزود: اقدامات متعددی توسط ستاد غدیر متشکل از شهرداری و شورای اسلامی، بسیج، خیریه مسجد اعظم قلعه‌نو و فعالان اجتماعی و فرهنگی شهرقلعه نو انجام شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات دیگر تهیه و توزیع ۱۶۰ سبد کالا شامل ارزاق مصرفی مانند روغن، چای، ماکارونی، برنج، گوشت و مرغ بین نیازمندان شهر قلعه‌نو در ایام دهه ولایت بود.

ارسال کمک‌های انسان دوستانه به لبنان

وی در ادامه بیان کرد: به دنبال حادثه دلخراش انفجار در شهر بیروت و با توجه به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر همدردی با مردم لبنان، برآن شدیم تا با کمک شورای اسلامی و مردم قلعه نو کمک‌های انسان دوستانه‌ای را برای مردم لبنان که در این حادثه آسیب دیده‌اند ارسال کنیم.

شهردار قلعه‌نو با بیان اینکه این انفجار باعث تأسف و ناراحتی مردم و مسؤولان شهر قلعه‌نو شد و خود را شریک غم و اندوه برادران لبنانی می‌دانیم، عنوان کرد: محموله ارسالی شامل مواد غذایی به شکل کنسرو بود که مردم لبنان و مجروحان حادثه انفجار به آن نیاز داشتند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.