با ما همراه باشید

اتاق خبر

شرط دولت برای عرضه بنزین 2000 تومانی

خبر استان : وزیر نفت با انتقاد دوباره از وضعیت شرکت‌‌های خودروساز در تولید خودروی گران و با مصرف سوخت بالا، شرط عرضه بنزین 2000 تومانی را تولید خودروی کم مصرف اعلام کرد و گفت: دستور توقف تولید بنزین پتروشیمی را صادر کردم.

بیژن زنگنه در یک گفتگوی زنده تلویزیونی در شبکه یک سیما با اشاره به ساخت و راه اندازی بزرگترین مجتمع پالایش میعانات گازی در عسلویه، ظرفیت این مجتمع گازی را شامل 8 پالایشگاه 60 هزار بشکه ای اعلام کرد و گفت: برای ساخت هر یک از این پالایشگاهها نیاز به 300 میلیون دلار سرمایه گذاری بوده و در مجموع برای کل ساخت مجتمع 2.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد.

وزیر نفت با اعلام اینکه به زودی فراخوان جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث این پالایشگاهها اعلام عمومی می شود، تصریح کرد: وزارت نفت متعهد می شود که زیرساخت های مورد نیاز ساخت این مجتمع پالایشگاهی شامل آب و برق، خوراک میعانات گازی، اسکله و پایانه های صادراتی و سایر زیرساخت ها را برای تولید و صادرات محصولات نهایی در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

این عضو کابینه تدبیر و امید با تاکید بر اینکه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی سعی کردیم به جای ساخت سه پالایشگاه 120 هزار بشکه ای، حجم و بار مالی ساخت این مجتمع های پالایشگاهی را کاهش دهیم، بیان کرد: پیش بینی می شود با مشارکت بخش خصوصی، ساخت این پالایشگاهها در آینده نزدیک آغاز شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.