با ما همراه باشید

اتاق خبر

برق دزدی پیش چشم مسئولان ورامین

خبر استان:سد معبر و ایجاد ترافیک در خیابان‌های اصلی ورامین در سایه بی‌توجهی مسئولان کم بود، برق دزدی نیز به آن اضافه شد، پدیده‌ای که نه رئیس شرکت توزیع برق و نه مسئولان شهرداری برخورد با آن را بر عهده نمی‌گیرند و هر کدام از این مسئولیت سرباز می‌زنند.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بازارهای روز، بسیاری از وانت‌های دوره‌گرد با استقرار در مناطق مختلف شهر ورامین، اقدام به فروش اقلام مختلف به ویژه میوه و تره‌بار می‌کنند و ترافیک و مشکلات عدیده‌ای را با خود به همراه دارند.
هر چند که شهرداری ورامین بارها با اقدامی نمادین تلاش کرد تا طرح ساماندهی وانت‌بارها را که دستور صریح دادستان عمومی و انقلاب ورامین را نیز به دنبال داشت، اجرایی کند ولی هیچ گاه این طرح عملیاتی نشد و کماکان وانت‌بارها در مناطق مختلف ورامین به کسب و کار خود ادامه دادند.

اغلب وانت‌های ورامین، دوره‌گرد نیستند بلکه هر کدام برای خود پاتوق خاصی دارند و به راحتی از تیرهای برق و یا پایه‌های تزئیتی چراغ‌های حاشیه پیاده رو برق سرقت می‌کنند و بعضی دیگر با جسارت بیشتر ناشی از بی توجهی مسئولان شرکت برق ورامین، بر روی تیرهای سیمانی، پریز نصب کرده و شب‌هنگام از برق سرقتی برای روشن کردن محل کسب خود استفاده می‌کنند.
یکی از مناطقی که این افراد اقدام به سرقت برق می‌کنند، دقیقا مقابل پست برق شرکت توزیع برق شهرستان ورامین است که به صورت مستمر مسئولان و یا پیمانکاران این شرکت برای سرکشی به آن رفت و آمد دارند.

نکته خطرناک اقدام برخی از وانت‌بارها در سرقت برق این است که پس از اتمام کار، سیم‌های برق را لخت رها می‌کنند و این امر خطر برق گرفتگی رهگذاران را افزایش می‌دهد.
اقدام بی نتیجه شهرداری در ساماندهی وانت‌بارها
بیست و چهارم شهریورماه سال گذشته بود که معاون خدمات شهری شهرداری ورامین در گفت وگو با ایرنا، از تعیین ضرب‌الاجل یک هفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان برای رفع سد معبر و ساماندهی وانت‌بارها خبر داد، ضرب الاجلی که چهارماه از آن می‌گذرد و اقدامی اساسی از سوی شهرداری که بر اساس قانون، وظیفه جمع آوری هر گونه سد معبر از سطح شهر را دارد، انجام نشد.
سیدابوالفضل قاسمی برای ساماندهی وانت‌بارها، مناطقی خیابان شهید شیرازی مجاور کارخانه روغنکشی، ورودی کهریزک جنب بوستان شقایق، میدان ارشاد پشت مدرسه ایمان، بلوار الغدیر جنب بیمارستان شهید مفتح و پارکینگ انبار تعاون روستایی را اعلام کرد ولی حتی یک وانت نیز به این مناطق برای فروش کالاهای خود مراجعه نکرد و هنوز هم خیابان‌های ورامین در تسخیر آنان قرار دارد.
سرقت برق وانت‌بارها به اداره برق ارتباطی ندارد
رئیس شرکت توزیع برق شهرستان ورامین در حالی از مسئولیت مقابله با سرقت برق توسط وانت‌بارها سر باز می‌زند که اگر یک واحد تجاری و یا مسکونی به مدت یک دوره پرداخت قبوض برق را به تأخیر اندازد، عوامل اجرایی شرکت برق نسبت به قطع انشعاب آن واحد اقدام می‌کنند.
مسلم حاجی مزدرانی به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به این که سرقت برق از پایه‌های تزئینی کارگذاشته شده توسط شهرداری صورت می‌گیرد و جزو افت برق محسوب نمی‌شود، مقابله با آن ارتباطی با شرکت برق ندارد.

این سخن رئیس شرکت توزیع برق منطقه‌ای ورامین در حالی است که در چندین مورد وانت بارها از تیرهای اصلی نیز با نصب پریز ثابت اقدام به سرقت برق می‌کنند و تصاویر آن از سوی خبرگزاری به رئیس این شرکت ارسال شده است.
پلیس راهور آماده جمع آوری وانت بارها است
رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: پلیس آماده است تا هر زمان که عوامل شهرداری و دیگر ادارات نظارتی با آنان همراه باشد، نسبت به جمع آوری وانت‌بارها اقدام کند.
سرهنگ داود عبدالملکی افزود: پلیس راهور شهرستان ورامین همواره آماده رفع مشکلات ترافیکی از جمله توقف وانت‌بارهای حاضر در حاشیه خیابان‌هاست ولی برای اجرای این امر به همکاری سایر دستگاه‌ها نیز نیاز است.
وی اظهار کرد: ساماندهی وضعیت وانت‌بارها به عزم همگانی نیاز دارد و به تنهایی نمی‌توان این مشکل را برطرف کرد.
دستور فرماندار ورامین برای مقابله با پدیده سرقت برق
فرماندار شهرستان ورامین در دستور صریح به رئیس اداره برق از وی خواست تا با ارائه مستندات و گزارش کامل، موضوع سرقت برق توسط وانت‌بارها را پیگیری کند.
حسین کاغذلو افزود: این اقدام دو جنبه دارد، یکی سرق برق و دیگری به خطر افتادن جان مردم به خاطر رها شدن سیم‌های برق است که نباید از آن به راحتی عبور کرد و لازم است تا اداره برق مدارک و مستندات را به صورت کامل ارائه دهد تا در خصوص آن تصمیم گیری شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.منبع:ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.